تقویم جهانی طلا
پنج شنبه 5 مهر ساعت 17:00 : گزارش تغییرات ماهانه خالص سفارش کالاهای بادوام و تخمين نهايي تغييرات دوره اي GDP

چهار شنبه 4 مهر ساعت 23:00 : کنفرانس خبری فدرال رزرو

چهار شنبه 4 مهر ساعت 22:30 : انتشار بیانیه فدرال رزرو و نرخ بهره و برنامه های اقتصادی فدرال رزرو

چهار شنبه 4 مهر ساعت 17:00 : اعلام ذخایر نفت خام آمریکا

سه شنبه 3 مهر ساعت 18:30 : گزارش اطمينان مصرف كنندگان موسسه CB

خبر فوری
ادامه رکوردشکنی بازار با صعود حدود 6000 واحدی شاخص کل در جریان معاملات روز جاری، صفوف خرید پرحجم و معاملاتی به ارزش بیش از 2400 میلیارد تومان

خواجه نصیری مدیرعامل تامین سرمایه تمدن: تامین مالی، ادغام و تملیک، ارزیابی عملکرد و پایش مستمر، برقراری نظام راهبردی شرکت مناسب، ساختار دهی مجدد،تهیه گزارشهای تخصصی می توانند کلینیک درمانگری مالی محسوب شوند

خگستر مجاز-محفوظ شد. برتری تقاضا بر عرضه و تشکیل صف 4 میلیونی در محدوده 382 تومان در آستانه بازگشایی سهم

نماگر بازار همچنان می تازد، شاخص بیش از 5600 واحد مثبت و وارد کانال 174 هزار شد... بیش از همه معاملات نمادهای فارس، فولاد، کگل، فملی، تاپیکو در رشد شاخص اثر گذاشته است....

ارزش معاملات بورس 444 میلیاردتومان. شیمیایی، بانک و فلزات از برترین گروه های امروز

در گروه تجهیزات، وتوشه در صدر تقاضا با صف 30 میلیونی در 3626 ریال روبه روست.

وخاور نیز در 2547 ریال 24 میلیون صف خرید تشکیل داده است

برای وسینا در 1438 ریال 16 میلیون تقاضا نشسته است

مطالب آموزشی
پیوند ها

1396-12-16

نتایج نشست سیف با مدیران بانک‌ها/ آرامش بر بازار پول حاکم است






رییس کل بانک مرکزی با اشاره به وجود آرامش در بازار پولی کشور، گفت: مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، از ضرورت‌های اساسی در نظام بانکی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، ولی اله سیف در جلسه با مدیران عامل شبکه بانکی کشور ضمن بیان الزامات تطبیق با قوانین و استانداردهای بین المللی بانکداری، بر لزوم اهتمام ویژه بانک ها نسبت به ایجاد واحد «مدیریت رعایت» و تقویت ساختار آن تاکید کرد و افزود: مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم یک ضرورت ملی است که از نظر قانونی و شرعی مورد تاکید قرار گرفته و نقش مهمی در جلوگیری از فساد دارد.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: دقت نظر در تکمیل اطلاعات مشتریان در موقع افتتاح حساب، اولین حلقه از زنجیره طبقه بندی مشتریان و گامی مهم در زمینه مبارزه با پولشویی و انطباق با قوانین بین المللی است. لذا بانک ها باید به سرعت اقدامات لازم در خصوص طبقه بندی مشتریان و تعیین سطح فعالیت آنها را بر اساس استانداردها انجام دهند.

رییس شورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد: بر اساس استانداردهای جهانی، تعیین سطح فعالیت مشتریان بر اساس مشخصاتی اعم از شغل، سن، منطقه جغرافیایی، میزان گردش حساب و... انجام می شود. بر این اساس هر تراکنش مغایر با سطح فعالیت مشتری بایستی در بانک ها گزارش و بررسی شود. این امر در نهایت موجب پیشگیری از بروز عملیات مشکوک به پولشویی و تامین مالی تروریسم شده و در افزایش سلامت و شفافیت نظام بانکی موثر است.

سیف همچنین با اشاره به نقش «مدیریت رعایت» در بانک ها، گفت: به نظر می رسد هنوز کارکرد واحد مدیریت رعایت در بانک های ما به خوبی اجرایی نشده که این امر مانعی جدی برای انطباق فعالیت نظام بانکی با اصول بانکداری مدرن است. بنابراین در حال حاضر لزوم ایجاد و ارتقای این بخش در بانک ها بیش از پیش احساس می شود. بانک مرکزی این موضوع را به طور جدی پیگیری می کند و آمادگی دارد در این خصوص به کمک بانک ها بیاید تا شاهد اصلاح فرآیندها و تقویت جایگاه مدیریت رعایت در بانک ها باشیم.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در سال های گذشته با پدیده ناخوشایند موسسات اعتباری غیرمجاز مواجه بودیم که صدمات فراوانی به نظام بانکی کشور وارد کردند، اظهارداشت: بایستی از اتفاقات گذشته درس بگیریم و حال که این معضل به پایان رسیده نباید اجازه دهیم که نظام بانکی بستری برای پولشویی، معاملات مشکوک و عملیات زیرزمینی باشد.

وی همچنین با اشاره به نقش کارکنان بانک ها در ارتقای سلامت نظام بانکی گفت: کارکنان بانک ها بایستی نسبت به موارد مشکوک در شعب حساس باشند و هرگونه تخلف و سهل انگاری را پیگیری و گزارش کنند. سیف افزود: شفاف سازی عملیات بانکی در کشور یکی از اهداف اصلی بانک مرکزی است و بانک ها نباید با انگیزه جذب سپرده، قوانین و استانداردها را نادیده بگیرند.

افکار عمومی، شریک بانک ها

رییس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از نشست دیروز بر اهمیت توجه به افکار عمومی توسط بانک ها تاکید کرد و گفت: امروز افکار عمومی یک شریک استراتژیک برای نظام بانکی است. رییس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه عده ای درصدد هستند تا با افزایش بی اعتمادی به نظام بانکی به اعتبار بانک ها ضربه زده و منافع خود را تامین کنند افزود: خوشبختانه احساس می شود با اقداماتی که اخیرا و به ویژه در خصوص ساماندهی موسسات غیرمجاز انجام شده، اعتماد افکار عمومی به شبکه بانکی افزایش یافته و آرامش بر بازار پولی کشور حاکم شده است. 

سیف ادامه داد: رویکرد آگاهی بخشی و آموزش اثرگذار در اطلاع رسانی بانک ها بایستی در اولویت قرار گیرد و تبلیغات صرف و یکسویه دیگر کارآمد نیست. وی افزود: تبیین اهداف و رسالت های بانکداری برای آحاد جامعه به منظور اصلاح انتظارات افراد از نظام بانکی و توانمندسازی آنها برای پالایش اطلاعات صحیح از اخبار غیرواقعی و نادرست باید از سوی بانک ها مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ارتقای سطح اطلاع رسانی و شفافیت اطلاعاتی برای گروه های مختلف جامعه به افزایش نظارت عمومی و در نهایت اصلاح رویه ها و اقدامات غلط منجر خواهد شد. محمدعلی کریمی، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی نیز با اشاره به تلاش هدفمندی که برای تخریب نظام بانکی در داخل و بیرون از کشور سازماندهی می شود، گفت: در چنین شرایطی اتخاذ یک رویکرد یکپارچه، منسجم و هدفمند با تکیه بر حداکثرسازی استفاده از توان متخصصان برای شنیده شدن پیام ها و اثرگذاری بهتر بر گروه های مختلف جامعه، توسط نظام بانکی بایستی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: کاهش فشارهای ناشی از ناآگاهی و انتظارات غلط بر شبکه بانکی، تشریح نقش آفرینی نظام بانکی در توسعه کشور و لزوم بازسازی اعتماد عمومی به آن، تولید ادبیات موضوعی حول مفهوم صنعت بانکداری و تبیین الزامات تحقق آن و افزایش آگاهی عمومی در خصوص خطر شکل گیری دوباره موسسات غیرمجاز از جمله مهم ترین محورهایی است که بانک ها در امور اطلاع رسانی خود باید به آنها توجه کنند و این مهم با فعال تر کردن شورای اطلاع رسانی و تبلیغات نظام بانکی با محوریت بانک مرکزی، اجرایی خواهد شد.

 

 

 

logo-samandehi
ورود کارآموزان

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


دیده بان بازار
نمودار های جهانی
تبلیغات