بازگشایی نماد سهام‌یار در بورس و مراحل بیمه سهام

اوراق اختیار فروش تبعی سبد سهام یا همان اوراق طرح بیمه پرتفوی سهام سازمان بورس از  روز شنبه ۲۱ آبان آغاز شد و تا شنبه هفته آینده ۲۸ آبان ماه ادامه خواهد داشت. طرح بیمه پرتفوی سهام برای سهامداران حقیقی دارای سبد سهام و حق تقدم به ارزش ۱۰۰ و کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان می باشد. به منظور خرید اوراق تبعی نماد «سهام‌یار» اعلام شد که در بازار  بازگشایی و سهامداران می توانند نسبت به بیمه سبد سهام خود اقدام نمایند. اما مراحل بیمه سهام در سامانه معاملاتی آنلاین کارگزاری چگونه است؟

نحوه خرید سهام یار در سامانه کارگزاری
  سهامداران می‌توانند به صورت آنلاین و حضوری  از طریق کلیه کارگزاری‌ها و شعب‌ آنها از  ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۱ تا شنبه آینده یعنی ۲۸ آبانماه به مدت شش روز کاری این نماد را خریداری کنند، فقط سهامداران دقت فرمایند که مهلت قانونی همین ۶ روز است و تمدید نخواهد شد.

نحوه معامله در نماد سهم یار یک واحد ۱ ریالی خواهد بود و کل پرتفوی ۱۰۰ میلیون تومانی  فرد را برای یک سال بیمه می‌ شود.
در زمان خرید، سهامداران تعداد  و قیمت را  ۱ ریال درج می کنند و گزینه خرید را می‌زنند و خرید انجام می‌شود و سبد سهام دارندگان پرتفوی زیر یکصد میلیون تومان بیمه می شود؛ البته اگر  فردی که در چهارم آبان ماه پرتفوی بالای ۱۰۰ میلیون تومان داشته باشد و این نماد را خریداری کند مشمول این بیمه سبد سهام نخواهد شد. 

براساس این گزارش، امیرمهدی صبایی مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار درباره جزئیات طرح بیمه سهام گفته است: نماد سهام یار برای بیمه سهام در نظر گرفته شده است که می توان با خرید یک عدد به ارزش ۱ ریال سبد سهام را بیمه کرد و سود ۲۰ درصدی تا زمان سررسید تضمین شده است.

به این ترتیب سهامداران بعد از خرید یک برگه اوراق تبعی تا یک سال آینده نباید به سبد خود دست بزنند. در نهایت در زمان سررسید اگر دچار ضرر و زیان شدند یا سودشان کمتر از ۲۰ درصد بود، مابه التفاوت آن به صورت نقد به سهامداران پرداخت می گردد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید