قیمت نفت ثابت ماند

قیمت نفت در آغاز معاملات امروز در حالی ثابت ماند که نگرانی‌ها کووید در چین کووید-۱۹ بر نگرانی‌های عرضه نفت غلبه یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سی ان بی سی، قیمت نفت در آغاز معاملات امروز چهارشنبه تغییر چندانی نداشت؛ این در حالی است که موارد ابتلا به کووید-۱۹ در چین همچنان در حال افزایش است و سبب برانگیخته شدن نگرانی‌ها از کاهش تقاضای سوخت در بزرگترین واردکننده نفت خام جهان شده است.

در آغاز معاملات امروز، معاملات آتی نفت خام برنت با ۶ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش به ۹۳ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید. همچنین، معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۴ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته اپراتورهای خطوط لوله نفت در مجارستان و اسلواکی، پس از توقف موقت عرضه نفت به بخش‌هایی از اروپای شرقی و مرکزی از طریق بخشی از خط لوله دروژبا، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بالاتر رفت.

این اختلال همزمان با انفجاری در روستایی در شرق لهستان در نزدیکی مرز اوکراین رخ داد که منجر به کشته شدن دو نفر شد و این نگرانی را درباره سرایت درگیری اوکراین به مرزهای این کشور افزایش داد.

به گفته تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets، اخبار تایید نشده درباره حمله موشکی روسیه به لهستان خطر تحریم‌های بیشتر آمریکا، اتحادیه اروپا و متحدان روسیه را افزایش داده است که ممکن است مشکلات عرضه نفت را بدتر کند و فشار صعودی بر قیمت نفت وارد کند.

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد تحریم‌ها بر نفت روسیه می‌تواند منجر به کاهش ۱.۴ میلیون بشکه در روز از عرضه در سال آینده شود.

در چین، با وجود امید به کاهش محدودیت‌های ویروس در این هفته، افزایش موارد کووید-۱۹ بر احساسات تأثیر می‌گذارد.

با پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، رشد تقاضای نفت از ۲.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ به ۱.۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ کاهش خواهد یافت. پیش از این، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش‌بینی خود از رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۲ را برای پنجمین بار از آوریل به دلیل افزایش چالش‌های اقتصادی کاهش داد.

داده‌های صنعت نشان می‌دهد که افت بیش از حد انتظار در ذخایر نفت خام آمریکا تا حدودی از قیمت نفت حمایت می‌کند.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ نوامبر حدود ۵.۸ میلیون بشکه کاهش یافت.

در مقام مقایسه، هفت تحلیلگر شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز تخمین زدند که ذخایر نفت خام حدود ۴۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است.

در ایالات متحده، قیمت‌های تولیدکننده در ماه اکتبر کمتر از حد انتظار افزایش یافت، که نشان می‌دهد تورم در حال کاهش است که ممکن است به فدرال رزرو اجازه دهد سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد.

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز

به گزارش سنا از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، چهارشنبه، ۱۶ نوامبر، در ساعت ۱۰:۴۷ به وقت تهران، با کاهش ۰.۸۱ درصدی در هر بشکه، ۹۳ دلار و ۱۰ معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۰.۹۳ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۸۶ دلار و ۱۱ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۰۱ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۷۷۶ دلار و ۶۰ سنتمعامله شد.

نقره نیز با افزایش ۰.۶۱ درصدی، ۲۱ هزار و ۶۵ دلار معامله شد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید