اتفاقی جالب در بازار سکه و طلا

ایسنا : نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، ضمن اشاره به کم‌نوسان بودن بازار طلای جهانی، از آرام‌تر شدن بازار سکه و طلا در این هفته نسبت به هفته‌های پیش‌ خبر داد. طی این هفته به‌رغم اینکه قیمت سکه‌های تمام و یک گرمی‌ و همچنین قیمت طلا روند افزایشی داشته اما نیم سکه و ربع سکه کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: این هفته بازار سکه و طلا نوسان چندانی را تجربه نکرد. روز جمعه قیمت اونس جهانی به ۱۷۵۴دلار رسید که به نسبت اوایل هفته تنها ۲دلار افزایش داشته است. در مجموع هر اونس طلای جهانی نوسان ۲تا۵دلاری را در این هفته تجربه کرده است. نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: اتفاق جالبی که در این هفته رخ داد، این بود که انتشار اوراق قرضه ارزی توسط بانک مرکزی تاثیر مستقیمی روی نرخ ارز داشت و سبب شد نرخ ارز در این هفته نوسان زیادی نداشته باشد. از همین رو بازار سکه و طلا نیز با آرامش توأم بود و این آرامش به ثبات قیمت‌ها نیز کمک کرد.
اتفاقی جالب در بازار سکه و طلا
این کارشناس بازار سکه و طلا با بیان اینکه قیمت اونس جهانی طلا به نسب ابتدای هفته نوسان محدود ۵دلاری داشته و نوسان نرخ ارز نیز محدود شده است، اعلام کرد: سکه طرح قدیم به ۱۵میلیون و ۸۰۰هزار تومان رسیده که نسبت به ابتدای هفته حدود ۴۰۰هزار تومان افزایش را تجربه کرده است. هر قطعه سکه تمام طرح جدید نیز در پایان هفته ۱۶میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری شده که به نسبت ابتدای هفته، افزایش ۳۵۰هزار تومانی داشته است. او افزود: نیم‌سکه در آخرین معاملات هفته ۸میلیون و ۸۵۰هزار تومان و ربع‌سکه ۵میلیون و ۸۷۰هزار تومان قیمت داشت که به نسبت ابتدای هفته ۳۰هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند. سکه‌های یک گرمی اما نسبت به ابتدای هفته ۵۰هزار تومان افزایش قیمت داشته و ۳میلیون و ۴۰۰هزار تومان در آخرین معاملات دادوستد شده است. هر مثقال طلای ۱۷عیار نیز در پایان هفته ۶میلیون و ۵۲۲هزار تومان قیمت داشت که نسبت به ابتدای هفته ۶۲هزار تومان گران‌تر شده و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز در آخرین معاملات روز گذشته یک‌میلیون و ۵۰۵هزار تومان قیمت‌گذاری شد که ۱۳‌هزار تومان گران‌تر شده است.

حباب سکه دوباره بزرگ شد
کشتی‌آرای در رابطه با تاثیر انتشار اوراق سکه بر بازار طلا اظهار کرد: انتشار اوراق سکه توسط بانک مرکزی در هفته‌های گذشته، سبب شد که حباب سکه از ۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان به یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان کاهش یابد؛ اما سپس فروش این اوراق متوقف شد و در این هفته‌، مجدد شاهد افزایش حباب سکه بودیم. روز پنج‌شنبه در آخرین معاملات بازار، هر قطعه سکه یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تومان حباب داشت که به نسبت ابتدای هفته ۲۵۰هزار تومان افزایش داشته است.  این کارشناس بازار سکه و طلا خاطرنشان کرد: همان‌طور که اشاره شد، نیم‌سکه و ربع‌سکه در این هفته کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند؛ اما سکه‌های تمام طرح جدید، طرح قدیم و یک‌گرمی‌ها افزایشی شده‌اند که این افزایش قیمت ناشی از افزایش تقاضا بوده و منجر به افزایش حباب سکه هم شده است. در مجموع اما بازار آرام بود و دادوستدها روال عادی خود را داشت و بازار کم‌نوسانی را پشت سر گذاشتیم. او پیش‌بینی کرد: باتوجه به شرایط موجود سیاسی- اقتصادی دنیا و شرایط اقتصادی حال حاضر داخل، به‌نظر می‌رسد در هفته پیش‌رو، تغییرات قیمت زیادی نداشته باشیم و بازار همچنان بدون نوسان و التهاب و همراه با آرامش باشد و قیمت‌ها در همین محدوده باقی بماند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید