میزان مشارکت سهامداران در افزایش سرمایه‌ها افزایش می‌یابد

علی بهشتی روی مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین گفت: امکان استفاده از حق تقدم‌ها به صورت الکترونیک دردسرهای ناشران و سهامداران را کاهش خواهد داد، ضمن اینکه در درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه، تب جدیدی به نام پذیره‌نویسی سهامداران ایجاد شده که این موضوع هم موجب کاهش کاغذبازی شده و حتماً مورد استقبال سهامداران و سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه قرار خواهد گرفت.

علی بهشتی‌روی، مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) در خصوص امکان استفاده از حق‌تقدم‌ها به‌صورت الکترونیک بیان کرد: به هر حال، فرآیند فیزیکی افزایش سرمایه دشواری‌هایی داشت که باعث می‌شد عده‌ای از سهامداران، رغبتی به شرکت در افزایش سرمایه‌ها نداشته باشند. امکان استفاده از حق‌تقدم‌ها به صورت الکترونیک، مانند هر کار دیگری که الکترونیک شدن آن موجب تسهیل در فرآیند انجام آن کار می‌شود، منجر به تسهیل در فرآیند افزایش سرمایه خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: عدم آشنایی بعضی سهامداران با فرآیند افزایش سرمایه چالش‌هایی هم برای خود سهامداران و هم برای امور سهام شرکت‌ها ایجاد کرده بود. امکان استفاده از حق تقدم‌ها به صورت الکترونیک دردسرهای ناشران و سهامداران را کاهش خواهد داد، ضمن اینکه در درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه، تب جدیدی به نام پذیره‌نویسی سهامداران ایجاد شده که این موضوع هم موجب کاهش کاغذبازی شده و حتماً مورد استقبال سهامداران و سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه قرار خواهد گرفت.

بهشتی روی در خاتمه ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای سواد مالی در بازار سرمایه اظهار کرد: البته که معتقدم علاوه بر ضرورت فرهنگ‌سازی در راستای ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و هدایت نقدینگی از طریق این بازار به سمت بنگاه‌های اقتصادی؛ می‌بایست در راستای ارتقای سواد مالی سرمایه‌گذاران و آموزش سرمایه‌گذاران و آشنایی با فرآیندهایی همچون افزایش سرمایه و... نیز اقداماتی صورت بگیرد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید