مولفه‌های سرمایه‌گذاری موفق

در جامعه با دو گروه از سرمایه‌گذاران روبرو هستیم؛ گروه اول افرادی هستند که به محض آشنایی با یک بازار، فکر می‌کنند می‌تواند سودهای پایدار و مناسبی کسب کنند. دسته دوم اما افرادی هستند که در میانه راه پشیمان شده و قید سرمایه‌گذاری را می‌زنند. از این رو، برای اینکه تصمیمات درستی در حوزه سرمایه‌گذاری گرفته شود ضرورت دارد،آگاهی و شناخت از بازارهای مختلف و گزینه‌های سرمایه‌گذاری افزایش یابد.

علی میرزاخانی،تحلیلگر اقتصادی در یادداشتی از شروط یک سرمایه‌گذاری موفق برای پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، نوشت:
طی سال‌های اخیر به دلیل شرایط تورمی،مردم مصرف را به سرمایه‌گذاری ترجیح داده‌اند که اصلی‌ترین دلیل آن اشتباه گرفتن سرمایه‌گذاری با مفهوم سنتی آن یعنی پس‌انداز است. در حالی که لازمه افزایش پس‌انداز، سرمایه‌گذاری است. بنابراین اگر پس‌انداز افزایش یابد، طبیعتا شاهد نتایج قابل توجهی خواهیم بود.
پس‌انداز در شرایط تورمی و زمانی که افزایش نداشته باشد، معنایی ندارد. از این رو، برای سرمایه‌گذاری دو اقدام و یا دو دانش باید انجام شود.
یکی از این اقدامات، ارتقاء دانش سرمایه‌گذاری و همچنین استفاده از مشاوره‌های حرفه‌ای است به طوری‌که تیم‌های حرفه‌ای مشاوره، مشورت‌های لازم را به مردم و سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند تا دراین مسیر دچار اشتباه نشوند.
دومین اقدام، ارتقاء دانش سرمایه‌گذاری است. بنابراین، ضرورت دارد سرمایه‌گذاران علاوه بر در اختیار داشتن یکسری اطلاعات کلی و دانش مالی، با بازارهای ایران آشنایی کامل داشته باشند.
با این تفاسیر، مردم و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای باید سه متغیر موجود در اقتصاد را با عنوان نرخ بهره، انتظارات تورمی و همچنین قیمت نفت به صورت مداوم رصد کنند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید