افزایش صادرات در اولویت پاکسان

گروه بنگاه‌ها : مدیرعامل شرکت پاکسان گفت: در حالی که نیاز کشور به محصولات شوینده چهارمیلیون و ۵۰۰ هزار تن است اما در حال حاضر یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار تن محصول شوینده در کشور تولید می‌شود. علی صفوی‌نژاد در نشستی با حضور خبرنگاران افزود: این در حالی است که هنوز در بازار صنعت شوینده با کمبود تقاضای موثر مواجه هستیم.
وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ شرکت عمده صادرات محصولات شوینده در کشور را بر عهده دارند، اضافه کرد: سهم پاکسان از صادرات محصولات شوینده کشور حدود ۱۸ درصد است. وی گفت: بیشترین حجم صادرات شرکت معادل ۸۵ درصد متعلق به پودرهای شوینده و مابقی به صابون اختصاص دارد و درصد کمی متعلق به دیگر محصولات است.وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال مجموع تولیدات پاکسان به ۶۶ هزار تن رسید که از این میزان ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن را صادر کرده ایم. مدیرعامل پاکسان با اشاره به حجم مبادلات محصولات این شرکت، سهم پاکسان از صادرات پودر به عراق و ترکمنستان را به ترتیب ۱۷ و ۶ درصد از کل صادرات دانست و افزود: سهم صادرات پودر و صابون به افغانستان ۱۱ درصد و تاجیکستان ۸‌درصد است.

همچنین در حال حاضر سهم صادرات ما به قزاقستان سالانه بالغ بر ۲۰۰ تن است. صفوی‌نژاد با اشاره به تجهیز پاکسان به حمل و نقل ریلی و صادراتی به‌صورت هفتگی، سهم شرکت را در صادرات این کشور ۱۲ درصد ذکر کرد. وی با اشاره به کسب عنوان صادرکننده ممتاز کشور گفت: افزایش صادرات از برنامه‌های اصلی این مجموعه است. مدیرعامل پاکسان در ادامه به مشکلات ناشی از فضای رقابتی اشاره کرد و افزود: با اینکه رقابت در فضای کسب و کار ضروری است اما به دلیل حضور شرکت‌های خارجی از برندهای اصلی دنیا، فضای رقابتی ناعادلانه است.وی با اشاره به داشتن مواد اولیه خوب، دستمزدهای پایین و نرخ مناسب مواد اولیه در کشور گفت: این ویژگی‌ها باعث شده سرمایه‌گذاران خارجی نسبت به تولید محصولات شوینده رقابت زیادی داشته باشند.صفوی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای اقتصاد» مبنی بر حضور سرمایه‌گذاری خارجی در شرکت گفت: ما از سرمایه‌گذاری خارجی به شرط حفظ برند ملی استقبال می‌کنیم.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید