اعمال تسهیلات جدید چین برای سرمایه گذاران خارجی

بازارهای آسیایی آخرین روز معاملاتی هفته را در مدار مثبت به سر بردند در حالی که چین در بیانیه ای از محدودیت های اخیر سرمایه گذاری کاسته، اما همچنان نگرانی های حاصل از تعرفه های اعمالی آمریکا بر این کشور باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، آخرین روز معاملاتی در بازارهای آسیایی، شاخص آسیا پاسفیک توانست با یک درصد افزایش همراه شود و شاخص های استرالیا نیز بدون حرکت خاصی معاملات را خاتمه دادند.

اما در بازار ژاپن، شاخص نیکی با کاهش 0.3 درصدی رو به رو شدند و شاخص اصلی بورس کره جنوبی افت نسبی را از آن خود کرد.

پس از اینکه چین در اثر تنش های به وجود آمده میان این کشور و آمریکا هفته گذشته را با کاهش شدید شاخص ها همراه کرد، توانست آخرین روز معاملاتی این هفته را در روند مثبت به سر ببرد.

کاهش محدودیت های سرمایه گذاری در صنایع بانکی، خودروسازی ، صنایع سنگین و کشاورزی، تصمیم جدید دولت چین برای جذب سرمایه گذاری خارجی در این کشور بود. به این ترتیب سرمایه گذاران خارجی می توانند مالکیت 100 درصدی بر روی این صنایع داشته باشند.

همچنین بانک مرکزی چین نیز اعلام داشت نقدینگی لازم را برای روند منطقی بازار سهام این کشور تأمین می کند.

این عکس العمل های جدید اقتصادی در چین موجب شد در بازار این کشور، شاخص بلوچیپ CSI با رشد 1.5 درصدی رو به رو شود و شاخص شانگهای نیز 1.1 درصد روند مثبت را از آن خود کند. بورس هنگ کنگ نیز با رشد 1.2 درصدی شاخص اصلی رو به رو شد.

سون هونگ کای ، تحلیل گر شرکت اوربرایت در این خصوص افزود: تنش های حاصل از جنگ تجاری میان چین و آمریکا تنها با لغو محدودیت های سرمایه گذاری برطرف نمی شود و امکان دسترسی به بازار و شرکت ها حتی برای بازارهای آمریکا نیز نمی تواند این مشکلات تعرفه ای را حل کند.

 


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید