رشد سه هزار واحدی شاخص کل

در معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشدی 3088 واحدی در لحظه تنظیم گزارش، به 111 هزار و 888 واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، نمادهای معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاثیر 389 واحدی، فولاد مبارکه  مبارکه اصفهان با 357 واحد ، ملی صنایع مس ایران با 215 واحد، گل گهر با 209 واحد و پتروشیمی پارس با 178 واحد بیشترین نقش را در رشد شاخص ایفا کردند.

همچنین تغییرات قیمتی در سهام شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین ، تاثیر مثبت 153 واحدی را بر شاخص به جای گذاشت. پتروشیمی جم هم با 136 واحد تاثیر از دیگر اثرگذارهای شاخص بود.

بر اساس این گزارش، طی روزهای اخیر، شرکت های پالایشی و فولادی، گزارش های سه ماهه مناسبی را روانه بازار سرمایه کرده اند و بر همین اساس، انتظار برای افزایش سودآوری وجود دارد. در این بین ، رشد قیمت کامودیتی ها (مواد پایه و فلزی) تاثیر مثبتی بر شرکت های بورسی گذاشته است. چراکه شرکت ها قیمت های کامودیتی را پایین تر از نرخ های فعلی در پیش بینی های خود لحاظ کرده اند و همین موضوع می تواند انتظار تعدیل را افزایش دهد.

در معاملات امروز بازار سهام هم اخبار مثبتی مانند افزایش 32 درصدی قیمت لبنیات در کنار احیای اصلی ترین سامانه ارزی کشور با درج دلار 8800 تومانی، به این فضای مثبت دامن داد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید