۴ پیش‌بینی برای آینده کار

خبر آنلاین : در آینده کمبود شغل وجود ندارد، بلکه کمبود اصلی بر سر مهارت‌ها و پر کردن مشاغل است.
آینده کار روی زندگی حرفه ای و شخصی من تاثیر دارد. به عنوان پدر ۴ فرزند ۴ تا ۱۴ ساله و یک شهروند، من باید مراقب آینده ام باشم.

همچنین به عنوان مدیرعامل شرکت Upwork، من نه تنها شاهد تغییرات در صنعت هستم بلکه سرعت وقوع آنها را نیز می بینم. من در شورای آینده کار، جنسیت و آموزش مجمع جهانی اقتصاد فعالیت می کنم که در آنجا بحث های زیادی در مورد تاثیر آینده هوش مصنوعی برکار و مسئولیت ما برای کمک به مدیریت تغییرات ایجاده شده است. ما می بینیم که هوش مصنوعی به عنوان نیروی کار تکامل یافته است و ما باید در نهایت از عادت های صنعتی گذشته برای اطمینان از آینده عاقلانه تر رها شویم.

براساس تجربیاتم در سال ۲۰۱۷ و کتاب های متفاوتی که خوانده ام، چهار پیش بینی برای آینده کار در نظر دارم:

۱. هوش مصنوعی و رباتیک مشاغل زیادی ایجاد می کنند، بیکاری جرم نیست -تا زمانی که مسئولانه نوآوری را هدایت کنیم.

اینکه آیا استفاده از هوش مصنوعی افزایش خواهد یافت یا خیر، موضوع بحث در حال رشدی است. الون ماسک، رهبر فناوری ادعا می کند که هوش مصنوعی بزرگترین تهدید موجود برای انسان ها است. داستان های علمی تخیلی پر است از داستان هایی که ماشین ها، انسان ها را از بین می برند. همان طور که قبلا مطرح کردم، تاثیر هوش مصنوعی در آینده تمام مشاغل را از بین نمی برد. با در نظر گرفتن تمام موارد، ربات ها و ماشین ها خودشان را نمی سازند. این انسان ها هستند که نوآوری را هدایت می کنند. به این ترتیب این به این معنی باز شدن فرصت های جدید است نه از بین بردن آنها.

الون ماسک اولین کسی که نیست که به ترس از ظهور ماشین آلات صحه می گذارد. نسل قبل تر از ما از تغییرات تکنولوژی می ترسید. در نهایت، اتوماسیون، شغل های بیشتری ایجاد کرد. همچنین هم دشوار است که بفهمیم در 30 سال آینده کدام مشاغل همچنان متقاضی خواهد داشت.

علاوه بر این، پیش بینی می کنم که در آینده کمبود شغل وجود ندارد، بلکه کمبود اصلی بر سر مهارت ها و پر کردن مشاغل است. 


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید