محمد سعیدنژاد، مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی نیز در چهارمین شورای سیاستگذاری خانه معدن ایران گفت: در حوزه حملونقل طرح توسعه راهآهن همواره در نظر گرفته میشود.وی اعلام کرد: هماکنون حدود ۶۰درصد بار ایران مواد معدنی است.مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: خط دوم سنگان به بافق باید احداث شود و در این زمینه باید بخش خصوصی هم به کمک بیاید. زیرا توسعه معدن و حملونقل در کنار یکدیگر به نتیجه مثبت خواهد رسید.به گفته وی، بخش ناوگان حملونقل راهآهن خصوصی شده است و شرکتهای حملونقل زیادی در آن وجود دارد.سعیدنژاد افزود: لازم است خطوط فرعی حملونقل به معادن و صنایع کوچک وصل شود. در واقع مهمترین موضوع این است که حملونقل از جاده به ریل منتقل شود و اینگونه هم هزینه سوخت و هم سوانح رانندگی در کشور کاهش یابد.به اعتقاد مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی، توسعه خطوط ریلی برای معادن بزرگ مثل سنگان سرمایهگذاری بالایی نیاز ندارد.
برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید
نظرات