تثبیت قیمت طلا بالای 1500 دلار

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو، متخصصین بازار بر این باورند که پس از افزایش چشم گیر قیمت ها در تابستان 2019 و آرام گرفتن بازار، تثبیت کنونی طلا با قیمت 1500 دلار در هر انس، کاملا طبیعی می باشد.

تثبیت قیمت طلا بالای 1500 دلارتثبیت قیمت طلا بالای 1500 دلار

جورج میلینگ استنلی، کارشناس متخصص ارشد طلا در شرکت State Street Global Advisors  طی مصاحبه تلفنی با خبرگزاری کیتکو اعلام کرد که انعطاف طلا پیرامون نرخ 1.500 دلار نشان دهنده وجود وضعیت نامعلوم در تمامی بازارها می باشد.

وی افزود: "من با تثبیت کنونی قیمت طلا هیچ مشکلی ندارم. خیلی ها مدعی شده اند که بهای طلا فراتر از 2000 دلار خواهد رفت. از نظر من نمی توان چنین چیزی را پیش بینی کرد، چرا که برای رسیدن به این نرخ هنوز خیلی زود است."

به عقیده میلینگ استنلی، طلا با روندی آهسته و پیوسته به رشد خود ادامه خواهد داد. از یک سو شرایط کنونی بازار،که قیمت های اغراق آمیز بازارهای سهام را نیز شامل می شود و از سوی دیگر تیریلیون ها دلار دارایی با بدهی منفی؛ به راحتی هر چه تمام باعث افزایش قیمت طلا خواهد شد، به طوری که رکورد شش ماه گذشته خود را بشکند. هر انس طلا آخرین بار با قیمت 1.514.00 دلار به فروش رفت که 1.22 درصد رشد را نشان می دهد.

"بازار شاهد خبرهای بد زیاد بوده است، و به عقیده من در چشم انداز اقتصادی آینده اوضاع بدتری نیز خواهیم داشت. ولی تحت این شرایط انتظار دارم طلا همچنان به درخشش خود ادامه دهد."

میلینگ استنلی خاطر نشان کرد که سیاست پولی آمریکا همچنان از طلا حمایت خواهد کرد چرا که مشخص نیست آیا فدرال رزرو بتواند موضوع بی طرف خود را در برابر تهدید رکود جهانی حفظ نماید.

این اظهار نظر میلینگ استنلی تنها یک روز پس از اینکه فدرال رزرو، برای سومین بار پیاپی از ماه جولای، نرخ ها را کاهش داد، منتشر شد.

با این وجود بانک مرکزی اعلام کرده است که آماده است در حالی که سلامت وضعیت اقتصادی را تحت نظر دارد، نرخ ها را ثابت نگه دارد.

بزرگترین تهدید اقتصادی اما، همچنان پا برجاست. با وجود اینکه تنش ها میان آمریکا و چین فروکش کرده است، هنوز این پتانسیل وجود دارد تا آمریکا را وارد رکود نماید.

اما بهای طلا بیش از سیاست پولی آمریکاست. میلینگ استنلی می گوید که بازار طلا در وضعیت خوبی به سر می برد و در میان شرایط نامشخص پیش رو به ویژه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020، جای پای خود را در محدوده 1.500 دلار محکم کرده است.

"انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به آسانی به پایان نخواهد رسید و این وضعیت به افزایش بهای طلا کمک خواهد کرد."

وی افزود که به بازارهای نو ظهور در دیگر کشورها نظر مثبتی دارد چرا که تقاضا برای جواهر افزایش پیدا خواهد کرد و قیمت جهانی طلا افزایش خواهد یافت.

به گفته میلینگ استنلی قیمت طلا برای هر انس بالاتر از 1.450 دلار خواهد ماند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید