آمار اشتغال آمریکا ناامیدکننده بود، ولی نه برای طلا!

به گزارش سایت طلا و به نقل از خبرگزاری کیتکو؛ آمار اشتغال آمریکا ضعیف تر از آنچه انتظار می رفت اعلام شد که در پی آن قیمت طلا افزایش یافت.

طبق آمار منتشر شده توسط اداره آمار کار آمریکا، میزان اشتغال در حوزه غیر کشاورزی آمریکا در ماه دسامبر 145.000 شغل بود که با میزان مورد انتظار بازار در خصوص ایجاد 164.000 شغل جدید تفاوت بسیاری داشت. میزان نرخ بیکاری آمریکا همچنان تغییری نیافته است و در سطح 3.5 درصد ثابت مانده است. رقمی 50 ساله که 5.8 میلیون نفر را در این کشور شامل می شود.

در همین حال میزان دستمزد منتشر شده در این گزارش نیز ناامید کننده بود چرا که میزان افزایش دستمزد در هر ساعت 2.9 درصد گزارش شد در حالی که انتظار می رفت به 3.1 درصد افزایش یابد.

بیشترین میزان اشتغال در حوزه تجارت خرد و خدمات بهداشتی سلامتی بوده است، در حالی که در صنعت معدن همچنان اشتغالی صورت نپذیرفته است.

با انتشار این گزارش قیمت طلا در روز جمعه 10 ژانویه با 0.6 درصد افزایش به 1.555.20 دلار رسید.

کاترین جودج، اقتصاد دان بازارهای بزرگ گفت که در نهایت، رشد اشتغال در آمریکا در سال 2019 آنقدر رشد نداشته است. "این ناامیدی در میزان اشتغال نمی بایست تاثیری بر تولید ناخالص داخلی در فصل چهارم سال 2019 داشته باشد که ما آن را زیر 2 درصد در نظر گرفته ایم. بلکه می توان تا حدی به درآمد ثابت بازار اضافه نماید."


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید