رشد ارزش افزوده با تولید محصولات جدید در کاشی الوند

گروه بنگاه‌ها : مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک الوند درخصوص وضعیت تولید و فروش شرکت بیان کرد: کیفیت محصولات این شرکت در ۴ ماه اخیر، رشد چشمگیری داشته و با بهترین کیفیت ممکن تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شوند، ضمن اینکه کلیه محصولات این شرکت از طراحی انحصاری برخوردار بوده که امتیاز مهمی برای صادرات محسوب می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت کاشی الوند، مهدی فکری با بیان این مطلب افزود: شرکت کاشی و سرامیک الوند به‌تازگی محصولات جدید خود را با کیفیت بسیار بالا، به تولید انبوه رسانده است که این محصولات شامل کاشی‌های دیوار، کف، پرسلان مات، براق و فول پلیش در سایز‌های مختلف است. محصولات جدید، محصولاتی استراتژیک و با ارزش افزوده بالا هستند که تاثیر مثبتی هم بر سودآوری «کلوند» بر جای خواهند گذاشت.

فکری در ادامه با اشاره به ثبت رکورد جدیدی در فروش این شرکت در آبان ماه، گفت: فروش آبان ماه شرکت چه به لحاظ مقداری و چه ریالی، رشد قابل‌توجهی نسبت به ماه‌های قبل داشته و در آبان ماه ۹۸، فروش ۷۳۴ هزار مترمربع انواع کاشی و سرامیک به ارزش تقریبی۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، تحقق یافته است.این روند در آذرماه هم تداوم یافت و کاشی الوند در آذر ماه امسال با فروش بالغ بر یک میلیون مترمربع محصول، به ارزش ۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، رکوردی در صنعت کاشی و سرامیک ثبت کرد. وی با بیان اینکه ظرفیت تولید شرکت بالغ بر ۷ میلیون مترمربع در سال است، ادامه داد: با توجه به ارزش افزوده بالای محصولات جدید، به تداوم روند مثبت درآمد و به‌تبع آن سودآوری شرکت، خوش‌بین هستیم. نکته اینجاست مادامی که محصولات با متراژ بالا مثلا ۱۰۰درصد تولید می‌شود، مقدار تولید کاهش خواهد داشت، اما ارزش افزوده محصولات تولیدی بیشتر بوده و نتیجه این اقدام بر سودآوری شرکت، قطعا مثبت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک الوند درخصوص برنامه افزایش سرمایه شرکت گفت: پیگیر برنامه افزایش سرمایه هستیم؛ ولی اجرای آن در گرو موافقت سهامدار عمده خواهد بود.یکی از محل‌های پیشنهادی شرکت، از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها است و با توجه به رشد ارزش دارایی‌های شرکت نسبت به ارزش دفتری، این افزایش سرمایه می‌تواند موثر و کارآمد باشد؛ اما تصمیم گیرنده اصلی در این زمینه، سهامدار عمده بوده و امیدواریم این برنامه مورد تایید آنها نیز قرار گیرد.

این فعال صنعت کاشی و سرامیک در رابطه با تاثیر اجرای طرح مسکن ملی و نیز توافق‌نامه تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا بر بازار کاشی و سرامیک گفت: اجرای طرح مسکن ملی قطعا اتفاق خوشایندی است اما به‌نظر می‌رسد به لحاظ حجم واحد‌های احداث شده، این طرح کوچکتر از طرح مسکن مهر خواهد بود و به همین نسبت هم تاثیر اجرای این طرح بر تقاضای کاشی و سرامیک و سایر مصالح ساختمانی، کمتر خواهد بود.به هر حال اجرای این طرح بر تقاضای کاشی و سرامیک در سال آینده، اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: توافق‌نامه تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا در مورد صادرات برخی اقلام از جمله کاشی و سرامیک با تعرفه ترجیحی یا صفر، حتما بر بازار کاشی و سرامیک اثرگذار خواهد بود، اما شرکت‌هایی که محصولات کاشی و سرامیک با کیفیت بالا تولید می‌کنند، بیشتر از این قضیه منتفع خواهند شد.  فکری تاکید کرد: در بازار‌های صادراتی به‌ویژه بازار‌های اروپایی، شرط ورود کاشی و سرامیک، طراحی انحصاری محصولات بوده و محصولاتی که طرح آنها کپی‌برداری شده باشد، امکان ورود به بازار‌های اروپایی را نخواهند داشت.به همین سبب محصولات کیفی کارخانجات تولیدی بزرگ و معتبر، شانس بیشتری برای ورود به بازار‌های صادراتی خواهند داشت.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید