ارسال پیامک جعلی با نام «واریز سود سهام عدالت »

سیتنا : معاون اجتماعی پلیس فتا نسبت به شیوه جدید کلاهبرداری با استفاده از نام و اعتبار سامانه سهام عدالت هشدار داد. وی تاکید کرد: در این روش با ارسال پیامکی مبنی بر واریز مبالغ مختلف به حساب‌‌های مالی، کاربران به کلیک روی لینک‌های جعلی تشویق شده و با این کار مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنها کسر می‌شود.
سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور با بیان اینکه بر اساس رصدهای صورت گرفته در پلیس فتا و گزارش‌های دریافتی از سوی هموطنان مشخص شد مجرمان سایبری با ترفند جدید ارسال پیامک با نام «واریز سود سهام عدالت» مترصد کلاهبرداری مالی از هموطنان هستند. وی در تشریح شگرد این کلاهبرداران اضافه کرد: ترفند این مجرمان سایبری دقیقا شبیه ترفند ابلاغیه‌های قضایی سامانه ثنا بوده و با توجه به آگاهی هموطنان نسبت به کلاهبرداری با عنوان سامانه ثنا مجرمان سایبری در اقدامی جدید، درصدد سوءاستفاده از نام و اعتبار سامانه سهام عدالت برای کلاهبرداری از هموطنان هستند.

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور ادامه داد: عموم مردم باید ضمن حفظ هوشیاری نسبت به شگرد این افراد کلاهبردار همواره این آگاهی را داشته باشند که تمامی ابلاغیات و اطلاع‌رسانی درباره بهره‌مندی از خدمات دولتی از طریق شماره تلفن‌های پوششی صورت خواهد گرفت و هیچ سازمان و نهاد دولتی از طریق شماره تلفن‌های شخصی با اپراتورهای مختلف تلفن همراه برای برقراری ارتباط با کاربران خود اقدام نخواهد کرد. وی با اشاره به اینکه تمامی آمار و اطلاعات دهک‌های مختلف جمعیتی برای واریز سود سهام عدالت در اختیار سازمان‌های مربوطه قرار دارد تاکید کرد: هیچ گونه نیازی به ثبت نام یا درج اطلاعات در سایر سامانه‌ها نیست.

وی از شناسایی ۶ نفر مجرم سایبری در این خصوص خبر داد و گفت: اقدام علیه سایر مرتکبان در جریان است و به هیچ عنوان شهروندان نباید فریب این ترفند مجرمان کلاهبرداران سایبری را بخورند. سرهنگ پاشایی از تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر‌دولتی خواست هنگام اجرای طرح‌های کلی یا هر گونه فعالیت عام‌المنفعه راه‌های دقیق دسترسی به خدمات تعیین شده را در ابتدا برای هموطنان از طریق رسانه ملی و سایر راه‌های ارتباطی تشریح کنند، چرا که یکی از دلایل اصلی فریب هموطنان ناشی از عدم آگاهی از نحوه کلاهبرداری از خدمات تعیین شده بوده و تمامی نهادها، دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان دولتی نیز می‌بایست سهم بسزایی در آگاهی‌بخشی به هموطنان ایفا کنند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید