بساط قرعه‌کشی خودرو برای همیشه جمع شود

محمد صفایی گفت: رویه عرضه خودرو در بورس قابل قبول است، چون میزان عرضه و تقاضا برای همگان مشخص و شفاف است، بنابراین نامه شورای رقابت را نسنجیده می‌دانم؛ چون طبق قانون بازار اوراق بهادار، شورای‌عالی بورس بالاترین رکن بازار بوده و تصویب سیاست‌های کلان این بازار را برعهده دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از تسنیم، محمد صفایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد انتشار نامه شورای رقابت در خصوص عرضه خودرو در بورس بیان داشت: در اقتصاد، قیمت دستوری جواب نمی‌دهد و بهترین گزینه این است که عرضه و تقاضا، قیمت‌ها را مشخص کند که بهترین و شفاف‌ترین روش برای تقابل عرضه و تقاضا، عرضه خودرو در بورس کالاست.

وی گفت: رویه عرضه خودرو در بورس قابل قبول است، چون میزان عرضه و تقاضا برای همگان مشخص و شفاف است، بنابراین نامه شورای رقابت را نسنجیده می دانم؛ چون طبق قانون بازار اوراق بهادار، شورای‌عالی بورس بالاترین رکن بازار اوراق بهادار بوده و تصویب سیاست‌های کلان این بازار را برعهده دارد.

صفایی اظهار داشت: باید قرعه کشی را برای همیشه حذف کنیم این شیوه نوعی بلیت بخت آزمایی است و به جای آن، باید عرضه خودرو به طور شفاف در بورس کالا انجام شود تا هم از قیمت های دستوری جلوگیری شود و هم تولید کننده و مصرف کننده متضرر نشوند؛ با عرضه کامل خودروها در بورس کالا، قیمت واقعی شده و در روندی سالم، خودرو به دست مردم برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: عرضه خودرو در بورس کالا مورد تایید مجلس است و استمرار این روند می تواند به توسعه اقتصاد کشور کمک کند.

صفایی در پایان تصریح کرد: عرضه خودرو در بورس کالا برای جلوگیری از فعالیت دلالان و همچنین کشف قیمت خودرو در بستری شفاف و متناسب با عرضه و تقاضا انجام شده که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید