یک‌هفته با بورس‌کالا

هفته گذشته رویدادهایی در خصوص بورس‌کالای ایران رخ داد که از مهم‌ترین عناوین آن می‌توان به «جزئیات فروش متری مسکن در بورس‌کالا» اشاره کرد.
جزئیات فروش متری مسکن در بورس‌کالا
به گزارش کالاخبر، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، تازه‌ترین وضعیت فروش متری مسکن در بورس‌کالا را تشریح کرد و گفت: در فروش متری مسکن در بورس‌کالا فرد به‌مرور زمان می‌تواند خانه‌دار شود. مهدی هدایت با بیان اینکه با فروش متری مسکن در بورس‌کالا، منابع خرد به سمت تولید می‌رود و مردم به خانه‌دار شدن امیدوار می‌شوند، تاکید کرد: فروش متری مسکن روی پلتفرم بورس‌کالا انجام می‌شود و سال گذشته، زیرساخت‌های این کار را انجام دادیم. تلاش کردیم پروژه‌هایی که در بورس‌کالا عرضه می‌کنیم، پروژه‌هایی باشد که همه آنها، پروانه و سند داشته باشند و فوندانسیون آن هم ریخته شود تا مردم رشد این پروژه‌ها را ببینند و به سرمایه‌گذاری امیدوار شوند. وی با تاکید بر اینکه مسکن موتور محرک اقتصاد کشور است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری و خرید مسکن در بورس‌کالا باعث می‌شود که پول و سرمایه به‌جای بازار ارز به سمت تولید و اشتغال حرکت کند.

راه‌اندازی اختیار آتی زعفران نگین سررسید تیر ۱۴۰۲
بورس‌کالای ایران در اطلاعیه‌ای از راه‌اندازی قرارداد اختیار معامله مبتنی بر قرارداد آتی زعفران نگین (اختیار آتی زعفران) با سررسید تیر ۱۴۰۲ از دوشنبه ۲۵ اردیبهشت خبر داد. قرارداد اختیار آتی زعفران نگین سررسید تیر ۱۴۰۲ از روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت راه‌اندازی شد و قابل معامله است. تاریخ سررسید قرارداد مذکور ۱۸ تیر ۱۴۰۲ است. قراردادهای اختیار معامله بدون حد نوسان قیمتی با دوره گشایش ۳۰دقیقه در ابتدای جلسه معاملات آغاز می‌شود و با دوره عادی معاملاتی ادامه می‌یابد. قرارداد اختیار آتی که با هدف متنوع‌سازی ابزارهای مدیریت ریسک از ۲۱ آبان راه‌اندازی شده است، تاکنون روی دو دارایی زعفران و صندوق طلا قابل معامله است.

معامله نزدیک به ۳میلیون تن انواع کالا و محصول
در هفته سوم اردیبهشت ۲میلیون و ۹۵۸‌هزار و ۱۱تن انواع کالا و محصول و ۱۰۰دستگاه خودرو به ارزش بیش از ۶/ ۲۶‌هزار میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس‌کالای ایران دادوستد شد. صدرنشینان هفته سوم اردیبهشت، سیمان با معامله بیش از ۲/ ۱میلیون تن، سنگ‌آهن با دادوستد ۷۵۴‌هزار تن و فولاد با ۳۷۲‌هزار تن بودند.هفته گذشته تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس‌کالا شاهد معامله ۲میلیون و ۵۲۰‌هزار و ۵۹۶تن انواع کالا و محصول و ۱۰۰دستگاه خودرو به ارزش بیش از ۱۸‌هزار و ۷۶میلیارد تومان بود. در هفته معاملاتی منتهی به ۲۲ اردیبهشت همچنین در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۴۲۸‌هزار و ۹۹۴تن انواع کالا و محصول به ارزش نزدیک به ۸‌هزار و ۳۰۲میلیارد تومان به فروش رسید.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید