نااطمینانی نسبت به اوضاع سیاسی جهان، طلا را به یکی از مطلوب ترین پناهگاه های امن تبدیل کرده است

مدیران صندوق های سرمایه گذاری بزرگ و معتبر جهان اعلام کردند که نااطمینانی های سیاسی و نگرانی نسبت به سیاست های ترامپ موجب شده است تا طلا بار دیگر به یکی از مطلوب ترین پناهگاه های امن برای سرمایه گذاری تبدیل شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، مدیران صندوق های سرمایه گذاری وال استریت تاکید کردند که نگرانی ها نسبت به سیاست های جنجالی اقتصادی و سیاسی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از یک سو و برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز در آلمان فرانسه و هلند موجب شده است تا طلا بار دیگر به پناهگاه امنی برای سرمایه گذاران تبدیل شود.

بر اساس این گزارش مدیران صندوق های سرمایه گذاری وال استریت امید زیادی به افزایش قیمت طلا در ماه های آینده دارند. شاخص سهام بورس وال استریت طی ماه های اخیر با نوسانات نسبی روبرو شده است و این مساله سرمایه گذاران را به سوی بازار طلا و سایر فلزات گرانبها سوق داده است.

 چارلز دوولکس مدیر صندوق سرمایه گذاری آی وی ای تاکید کرد: با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن ترامپ و اینکه نوع تعامل وی با کنگره هنوز مشخص نیست، شرایط در آمریکا کاملا نامشخص و مبهم است.

وی افزود: ترامپ هنوز جزییات بیشتری را از برنامه های اقتصادی و مالی خود اعلام نکرده است. سیاست های ترامپ اگر به طور کامل اجرا شود، موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا خواهد شد. انتخابات آلمان و فرانسه نیز می تواند تاثیر بلندمدتی بر آینده اتحادیه اروپا داشته باشد و بازار سهام را با نوسانات زیادی روبرو کند.

اظهارات ترامپ درباره دلار و انتقاد از این روند تاثیر زیادی بر افت شدید ارزش پول ملی آمریکا داشته است. علی رغم افزایش نسبی قیمت طلا در روزهای اخیر، طلا یکی از بدترین عملکردها را در بین دارایی های مختلف از زمان انتخاب ترامپ داشته است.

قیمت جهانی طلا از زمان انتخاب ترامپ با افت 5.5 درصدی روبرو شده و در شش ماه اخیر بیش از 10.5 درصد کاهش داشته است.

گزارش سایت طلا حاکیست، فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش داده و پیش بینی می شود که امسال نیز نرخ بهره را 3 بار دیگر افزایش دهد.

رامین آرانی مدیر موسسه سرمایه گذاری فیدلیتی تاکید کرد: به نظر می رسد طلا یک بیمه جذاب برای حفاظت از ارزش دارایی و سرمایه در برابر ریسک های سیاسی است. با توجه به اینکه در شرایط کنونی ، پیش بینی اوضاع در آینده بسیار سخت و دشوار شده، طلا یکی از بهترین سمایه گذاری ها به شمار می رود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید