طلا در حال ثبت بدترین عملکرد هفتگی خود از دسامبر 2016 است

سایت طلا : قیمت جهانی طلا که روز پنجشنبه با کاهش یک درصدی روبرو شده بود امروز جمعه نیز به روند نزولی خود ادامه داده است تا در آستانه ثبت بدترین عملکرد هفتگی خود از دسامبر 2016 میلادی قرار داشته باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، این برای نخستین بار از اواخر ژانویه است که قیمت جهانی طلا با کاهش روبرو شده است. افزایش انتظارات نسبت به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1233 دلار رسیده است. قیمت طلا روز پنجشنبه نیز با افت 1.1 درصدی روبرو شد و برای لحظاتی به کمتر از 12300 دلار رسید که این پایین ترین قیمت در یک هفته گذشته به شمار می رود.

طلا در حال ثبت بدترین عملکرد خود از هفته منتهی به 15 دسامبر تاکنون است. موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس اعلام کرد که افزایش شانس بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست مارس تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

جانت یلن فدرال رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار است امروز جمعه سخنرانی مهمی داشته باشد. اظهارات وی می تواند تاحد زیادی وضعیت نرخ بهرهفدرال رزرو در نشست مارس را روشن کند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1230 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1210 دلار کاهش  خواهد یافت.

تازه ترین آمارها نشان می دهد که تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته به پایین ترین سطح در 44 سال اخیر  رسیده است. افزایش شاخص اعتماد مصرف کننده در اقتصاد آمریکا نیز نشانه دیگری از بهبود اوضاع این کشور است و می تواند احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را بیشتر کند.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال نیز در این باره گفت: اگر طلا بتواند سطح 1232 دلاری را حفظ کند به زودی تا 1241 دلار افزایش خواهد یافت.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا، انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و آمریکا و سیاستهای دونالد ترامپ در زمینه های اقتصادی و مالی قرار خواهد داشت.

گزارش سایت طلا حاکیست، نگرانی های بین المللی نسبت به اوضاع سیاسی اروپا و در پیش بودن انتخابات سرنوشت ساز در برخی کشورهای اروپایی نیز عامل مهمی برای قیمت طلا خواهد بود.

موسسه مالی ای بی ان امرو نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا پایان امسال به 1300 دلار خواهد رسید که این رقم نسبت به گزارش قبلی این موسسه 2000 دلار افزایش داشته است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید