سرمایه گذاران در شرایط پایین بودن نرخ بهره واقعی به خرید طلا ادامه خواهند داد

به گزارش سایت طلا، ماکسول گلد مدیر صندوق سرمایه گذاری ئی تی اف سکوریتی در مصاحبه با کیتکونیوز تصریح کرد: در حالی که قیمت جهانی طلا از زمان تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره، تاکنون با رشد 4 درصدی روبرو شده ولی به نظر من تقاضا برای طلا همچنان باثبات و قوی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، وی افزود: اقدام اخیر فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره نشان می دهد که نرخ بهره واقعی همچنان پایین خواهد بود و این مساله سرمایه گذاران بیشتری را به بازار طلا جذب خواهد کرد.

به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی چشم انداز بلندمدت تری برای سرمایه گذاری در بازار طلا دارند و منتظر افزایش بیشتر قیمت جهانی این فلز گرانبها هستند.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: به نظر من قیمت فلزات گرانبها به طور کلی با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. این مساله در شرایطی که ارزش دلار و شاخص سهام با نوسانات زیادی روبرو است، کاملا ضروری خواهد بود که سرمایه گذاران بین المللی بخشی از سرمایه و دارایی خود را به طلا تبدیل کنند.

این در حالی است که ترامپ قانون مهم و ساختاری مربوط به نظارت بر بانک ها و موسسات مالی بزرگ آمریکایی را که در دولت اوباما تصویب شد و هدف اصلی آن جلوگیری از تکرار بحران مالی و اقتصادی 2008 میلادی بوده، لغو کرده است.

مخالفت نمایندگان کنگره آمریکا با لغو طرح بیمه همگانی دولت اوباما نیز به چالش ها و دردسرهای ترامپ افزوده است. بعید به نظر می رسد که ترامپ بتواند طرح و برنامه های اقتصادی و مالی خود از جمله طرح کاهش مالیات ها را به راحتی در کنگره به تصویب برساند.

این مساله موجب نگرانی های بین المللی و داخلی زیادی نسبت به آینده اقتصادی آمریکا شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، ریسک های سیاسی و اقتصادی منطقه یورو و اتحادیه اروپا نیز طی ماه های آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی داشته باشد. در پیش بودن انتخابات آلمان و فرانسه و آغاز مذاکرات برگزیت می تواند قیمت جهانی کالاهای راهبردی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید