آیا قیمت طلا هفته آینده به 1300 دلار افزایش خواهد یافت؟

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده بیشتر تحت تاثیر خطرات ناشی از نااطمینانی ها و نگرانی های سیاسی خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، پس از انتشار آمارهای ضعیف وزارت کار آمریکا درباره اشتغال در ماه مارس، دلار مقاومت زیادی از خود نشان داده و به نظر می رسد که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر ریسک های سیاسی قرار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته نزدیک به بالاترین سطح خود در 5 ماه اخیر تثبیت شده است. حملات موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر قیمت طلا داشت ولی تقویت ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا از بالاترین سطح خود در 5 ماه اخیر اندکی فاصله بگیرد.

تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه مارس تنها 98 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است. این آمارهای ناامید کننده موجب کاهش ارزش دلار نشده است. قیمت طلا در 4 هفته اخیر روندی کاملا صعودی داشته است.

به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، این 2 عامل می تواند قیمت جهانی طلا را طی روزهای آینده تا سطح 1300 دلار در هر اونس افزایش دهد. البته گروه دیگری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که این 2 رویداد برای افزایش قیمت طلا تا سطح 1300 دلاری کافی نخواهد بود.

به نظر می رسد انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا موجب نشده است تا سرمایه گذاران بین المللی به این باور رسیده باشند که اوضاع اقتصادی آمریکا تضعیف شده است. شاخص ارزش دلار همچنان بالاتر از 100 واحد قرار گرفته است.

ماکسول گلد مدیر صندوق سرمایه گذاری ئی تی اف تاکید کرد: این دو رویداد مهم می تواند موجب تقویت قیمت طلا در روزهای آینده شود. البته نرخ بهره واقعی در اقتصادآمریکا هنوز بسیار پایین است و این واقعیت نیز می تواند موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا شود.

وی افزود: به نظر من سرمایه گذاران بیشتری طی روزهای آینده وارد بازار طلا خواهند شد. تنش های سیاسی نیز موجب خواهد شد تا قیمت طلا در روزهای آینده بین 1250 تا 1300 دلار در نوسان باشد.

البته انتشار آمارهای ضعیف اشتغال در آمریکا از سوی دیگر می تواند گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش دهد و این مساله نیز موجب تقویت قیمت طلا خواهد شد.

برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که اگر قیمت طلا بتواند سطح مقاومتی 1268 دلاری را بشکند این احتمال وجود دارد که در کوتاه مدت به بیش از 1300 دلار در هر اونس برسد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید