تحلیل موسسه آی سی بی سی از عوامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت

سایت طلا : تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آی سی بی سی بر این باور است که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر 3 عامل مهم قرار خواهد داشت و احتمالا روند صعودی خود را دنبال خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، تام کندال رئیس بخش فلزات گرانبهای موسسه سرمایه گذاری آی سی بی سی تاکید کرد: 3 عامل مهمی که همواره به ضرر قیمت طلا بوده اند اکنون به نفع قیمت طلا کار می کنند.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: حمله موشکی آمریکا به سوریه تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. به نظر می رسد قیمت طلادر روزهای آینده برای شکستن سطح مقاومتی 12600 دلاری تلاش زیادی خواهد کرد.

وی افزود: این عامل و قطب سوم برای تقویت قیمت جهانی طلا به شمار می رود. گمانه زنی های مربوط به سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا وسیاست های مالی دولت ترامپ و رشد تقاضای فیزیکی نیز 2 عامل مهم دیگری است که می تواند بر رشد قیمت جهانی طلا موثر باشد.

انتشار آمارهای ناامید کننده درباره وضعیت بازار کار و اشتغال آمریکا در ماه مارس نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. با انتشار این آمارها شک و تردیدهای بیشتری درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده مطرح شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، تنش ها و ریسک های سیاسی تاثیرات کوتاه مدتی بر قیمت طلا خواهد داشت ولی کندال معتقد است که شاید این بار فرق داشته باشد. وی گفت: بازنگری سریع آمریکا در سیاست خود در قبال سوریه و اقدام نظامی مستقیم همراه با شرایط پیچیده منطقه می تواند تاثیر به مراتب بلندمدت تری بر قیمت طلا داشته باشد.

وی افزود: اکنون گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست های آینده کمتر شده است. اقتصاد آمریکا کمتر از 100 هزار فرصت  شغلی جدید در ماه مارس ایجاد کرده و این مساله تاثیر منفی بر انتظارات سرمایه گذاران خواهد داشت.

وی افزود: مشکلات و چالش های ترامپ برای تصویب برنامه های اقتصادی و مالی در کنگره و سنا نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا و  ارزش دلار به شمار رود.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور نیز تاثیر زیادی بر روند قیمت جهانی طلا خواهد داشت.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید