تحلیل اینوستینگ از عوامل موثر بر قیمت طلا در هفته نخست ماه می

در حالی که نخستین هفته ماه می را در پیش رو داریم، تحلیلگران اینوستینگ بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر افزایش نرخ تورم منطقه یورو نشست فدرال رزرو آمریکا و آمارهای اشتغال آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از اینوستینگ، تازه ترین آمارهای منتشر شده از سوی یورو استات نشان می دهد که نرخ تورم منطقه یورو در ماه آوریل بیش از 1.9 درصد رشد داشته که این بالاترین رقم در سه سال اخیر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش گمانه زنی ها نشان می دهد که افزایش نرخ تورم منطقه یورو می تواند موجب اتخاذ موضع سختگیرانه تری از سوی بانک مرکزی اروپا در نشست ژوئن شود.  

آمارهای یورو استات در حالی منتشر شده است که اقتصاد آمریکا نیز در سه ماه نخست امسال تنها 0.7 درصد رشد کرده که این بدترین عملکرد اقتصادی این کشور در سه سال اخیر به شمار می شود. به نظر می رسد آمارهای ضعیف رشد اقتصادی آمریکا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست های آتی را کاهش داده است.

قیمت طلا در هفته گذشته بیش از 1.6 درصد کاهش یافت که این بیشترین افت قیمت طلا در دو ماه اخیر بوده است. البته به نظر می رسد تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی و انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هنوز می تواند در کوتاه مدت موجب تقویت قیمت طلا شود.

منطقه یورو نیز طی روزهای آینده آمارهای رشد اقتصادی در سه ماه نخست 2017 را منتشر خواهد کرد. چین نیز آمارهای تولیدات صنعتی را منتشر خواهد کرد.

روز سه شنبه بانک مرکزی استرالیا نیز نرخ بهره را اعلام می کند. روز چهارشنبه بازارهای مالی هنگ کنگ و ژاپن تعطیل خواهد بود. موسسه ای دی پی نیز آمارهای مربوط به اشتغال بخش خصوصی آمریکا در ماه آرویل را منتشر خواهد کرد. فدرال رزرو آمریکا نیز در پایان نشست دو روزه خود نرخ بهره جدید را اعلام می کند.

مهمترین رویداد روز پنجشنبه سخنرانی ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در یک نشست اقتصادی در سوییس است.

روز جمعه نیز وزارت کار آمریکا آمارهای اشتغال نرخ بیکاری و وضعیت دستمزدها در ماه آوریل را اعلام خواهد کرد. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز در یک اجلاس اقتصادی سخنرانی خواهد کرد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید