قیمت جهانی طلا پس از پیروزی ماکرون در انتخابات فرانسه افزایش خواهد یافت

یک تحلیلگر ارشد بانک سوسایت جنرال فرانسه بر این باور است که قیمت جهانی طلا احتمالا پس از پیروزی امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به تقل از کیتکونیوز، روبین بیهار تحلیلگر برحسته بانک سوسایت جنرال تصریح کرد: پیروزی ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه می تواند زمینه ساز افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده باشد.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا با کاهش تنش ها و نگرانی های سیاسی بین المللی تحت فشار زیادی قرار گرفته است. قیمت طلا در هفته گذشته با افت شدید 3.1 درصدی روبرو شده است که این میزان کاهش از نوامبر گذشته بی سابقه بوده است. گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز موجب تقویت ارزش دلار و افت قیمت جهانی طلا شده است.

ولی بیهار بر این باور است که قیمت طلا با افت بیشتری روبرو نخواهد شد و پیروزی ماکرون موجب برقراری ثبات در بازارهای بین المللی و افزایش مجدد قیمت جهانی طلا خواهد شد. بنابر این زمانی که نتایج انتخابات فرانسه اعلام شود، احتمالا قیمت طلا با افزایش نسبی روبرو می شود. این روال عادی است که در بازارهای سهام و طلا اتفاق می افتد. قیمت طلا در آستانه برگزاری انتخابات فرانسه با کاهش روبرو شده است.

بسیاری از رهبران اروپایی نیز از ماکرون حمایت کرده و نسبت به پیروزی لوپن هشدار داده اند. پیروزی لوپن می توانست موجب افزایش نگرانی در بازارهای بین المللی شود. لوپن قول داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، مرزها را به روی مهاجران ببندد و فرانسه را از اتحادیه اروپا و منطقه یورو خارج کند.

قیمت طلا در آستانه برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با افزایش نسبی روبرو شده بود. با کاهش تنش ها و نگرانی ها نسبت به اوضاع کره شمالی و فرانسه قیمت طلا با فشار زیادی روبرو شده است.

بیهار گفت: در بلندمدت قیمت طلا احتمالا با فشار بیشتری روبرو خواهد شد چرا که فدرال رزرو آمریکا نیز قصد دارد نرخ بهره را در نشست های آتی افزایش دهد.

بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال 2 بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و سال آینده نیز 3 بار نرخ بهره افزایش خواهد یافت.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی افزود: از نظر تاریخی این مساله ثابت شده است که افزایش نرخ بهره آمریکا عاملی منفی برای قیمت جهانی طلا به شمار می رود.

وی در پایان گفت: سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1250 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1290 دلار افزایش خواهد یافت. سطح حمایتی قیمت طلا نیز 1220 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا 1200 دلار کاهش خواهد یافت.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید