تحلیل اینوستینگ از شاخص های مهم و موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، انتشار آمارهای اشتغال در آمریکا در ماه اوت تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است. قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته بیش از 2.5 درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش در حالی که کارشتاسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که اقتصاد آمریکا در ماه اوت بیش از 180 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است، امارهای اشتغال وزارت کار آمریکا نشان می دهد که این رقم به 156 هزار فرصت شغلی در این مدت رسیده است.

تشدید تنش های مربوط به بحران کره شمالی و ششمین آزمایش هسته ای این کشور تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت. کره شمالی به تازگی موشک بالستیک میان بردی را آزمایش کرده بود که بر فراز ژاپن به پرواز درآمد.

کره شمالی روز یکشنبه ششمین آزمایش اتمی خود را انجام داده که قوی ترین آزمایش در سال های اخیر به شمار می رود.

به نظر می رسد انتشار آمارهای اشتغال آمریکا تاحدی موجب کاهش گمانه زنی ها درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار و یورو خواهد داشت.

انتشار آمارهای رشد بخش خدمات آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر تحولات بازارهای بین المللی داشته باشد.

بازارهای آمریکا روز دوشنبه به خاطر روز کارگر تعطیل خواهد بود. انتشار آمارهای مهم اقتصادی در بریتانیا به خصوص فعالیت بخش مسکن و خدمات می تواند مورد توجه سرمایه گذاران بین المللی باشد. این در شرایطی است که مذاکرات داغ برگزیت همچنان ادامه دارد.

پیش بینی می شود نرخ بهره اروپا تغییری نخواهد کرد. کنفرانس خبری 45 دقیقه ای ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا اهمیت زیادی خواهد داشت. اظهارات دراگی می تواند گمانه زنی ها درباره زمان عقب نشینی بانک مرکزی اروپا از سیاست های انبساطی پولی را مشخص کند.

آمارهای موسسه مدیریت عرضه آمریکا "آی اس ام" درباره فعالیت بخش خدمات در ماه اوت قرار است چهارشنبه منتشر شود.پیش بینی می شود شاخص فعالیت بخش خدمات امریکا در این مدت به بیش از 55.3 واحد رسیده است.

اظهارات چند نفر از مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا طی روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای مالی بین المللی داشته باشد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید