5 رویداد مهمی که هفته آینده بر بازارهای بین المللی موثر خواهد بود

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی طی هفته آینده تحت تاثیر 5 رویداد مهم قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز ، سه ماه سوم 2017 میلادی در حالی پشت سر گذاشته شد که قیمت طلا در پایان مبادلات ماه سپتامبر با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش طلا بدترین عملکرد ماهیانه خود از ابتدای سال 2017 را در ماه سپتامبر ثبت کرده و با افت 2.7 درصدی روبرو شده است. البته شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا در ماه سپتامبر با افزایش چشمگیری همراه شده است.

به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی طی روزهای آینده 5 رویداد بزرگ و مهم را زیر نظر دارند که می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و شاخص سهام در بازارهای بین المللی داشته باشد.

نخستین رویداد مهم، انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه سپتامبر خواهد بود که قرار است جمعه آینده منتشر شود. اقتصاد آمریکا در ماه اوت 156 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. پیش بینی می شود انتشار آمارهای اشتغال در ماه سپتامبر تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

دومین رویداد و عامل مهم موثر بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی در روزهای آینده، نوسانات ارزش یورو و دلار خواهد بود. شاخص ارزش دلار طی هفته ای که گذشت به بالاترین سطح خود در 5 هفته اخیر رسیده است. تقویت ارزش دلار و کاهش یورو تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته است. اگر روند صعودی ارزش دلار در روزهای آینده ادامه داشته باشد، قیمت طلا با افت محسوسی روبرو خواهد شد.

سومین عامل و رویداد مهم در بازارهای جهانی در روزهای آینده بهره اوراق قرضه در کشورهای صنعتی و توسعه یافته خواهد بود. بهره اوراق قرضه در کشورهای توسعه یافته در روزهای گذشته روندی صعودی داشته است. مهمترین عامل موثر بر افزایش بهره اوراق قرضه کشورهای صنعتی، اظهارات مقام های ارشد بانک های مرکزی این کشورها در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره در ماه های آینده بوده است.

چهارمین عامل موثر و مهم، سخنرانی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا در روزهای آینده خواهد بود. سخنان مقام های ارشد فدرال رزرو می تواند وضعیت نرخ بهره و سیاست های پولی آمریکا طی ماه های آینده را روشن کند.

پنجمین رویداد مهم در هفته آینده نیز تحولات کره شمالی خواهد بود. جنگ لفظی رهبران آمریکا و کره شمالی طی روزهای گذشته بار دیگر بالا گرفته است. به نظر می رسد تحولات مربوط به شبه جزیره کره می تواند تاثیر زیادی بر بازارهای بین المللی و به خصوص طلا در روزهای آتی داشته باشد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید