بررسی 5 رویداد مهم در تقویم اقتصادی هفته جاری

به نظر می رسد اظهارات جدید جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا مهمترین عاملی است که می تواند طی روزهای آینده بر بازارهای بین المللی تاثیرگذار باشد

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا می تواند گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره این کشور طی ماه های آینده را روشن کند. سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا از جمله آمارهای اشتغال در ماه سپتامبر هستند.

اظهارات رئیس بانک مرکزی اروپا نیز می تواند وضعیت سیاست های پولی منطقه یورو را مشخص کند. انتشار امارهای مهم اقتصادی بریتانیا نیز می تواند تاثیر مهمی بر بازارهای بین المللی و وضعیت برگزیت داشته باشد.

سیاست پولی بانک مرکزی استرالیا نیز طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. به نظر می رسد 5 رویداد مهم اقتصادی روزهای آینده به ترتیب ذیل باشد:

یک: سخنرانی رئیس فدرال رزرو

در حالی که جانت یلن به تازگی اعلام کرده است که همچنان برای افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر تمایل دارد، سرمایه گذاران بین المللی منتظر سخنرانی هفته آینده وی هستند. سخنرانی یلن روز چهارشنبه در فدرال رزرو سنت لوییس برگزار خواهد شد.

فدرال رزرو از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و اظهارات اخیر یلن موجب تقویت ارزش دلار شد و قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا را به شدت کاهش داده است. سایر مقام های ارشد فدرال رزرو نیز طی روزهای آینده سخنرانی های مهمی خواهند داشت.

2 : آمارهای اشتغال آمریکا

وزارت کار آمریکا جمعه آینده آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری سپتامبر را اعلام خواهد کرد. در حالی که اقتصاد آمریکا طی ماه اوت 156 هزار فرصت شغلی جدید ایحاد کرده به نظر می رسد تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه سپتامبر به 100 هزار مورد رسیده است. تاثیرات طوفان های سهمگین می تواند موجب کاهش اشتغالزایی در آمریکا شده باشد. نرخ بیکاری نیز احتمالا به 4.4 درصد می رسد.

آمارهای مهم اقتصادی دیگری مثل رشد بخش خدمات فروش خودرو و اشتغال بخش خصوصی نیز طی روزهای آینده منتشر می شود.

3: سخنرانی ماریو دراگی: رئیس بانک مرکزی اروپا روز چهارشنبه در محل این بانک در شهر فرانکفورت سخنرانی خواهد داشت. پیش بینی می شود وی جزییات بیشتری را درباره برنامه بانک مرکزی اروپا برای کاهش خرید اوراق قرضه اعلام کند. این در شرایطی است که همه پرسی استقلال کاتالونیا روز یکشنبه برگزار شده است.

4: انتشار آمارهای اقتصادی بریتانیا: به نظر می رسد انتشار آمارهای مربوط به تولیدات صنعتی بریتانیا در ماه سپتامبر تاثیر مهمی بر بازارهای بین المللی خواهد داشت. آمارهای بخش مسکن نیز تاثیر مهمی در نوسانات بازارهای مالی دارد. این در شرایطی است که مذاکرات برگزیت همچنان ادامه دارد.

5: نشست بانک مرکزی استرالیا

بانک مرکزی استرالیا روز سه شنبه سیاست های جدید پولی و نرخ بهره را اعلام خواهد کرد. اکثر اقتصاددانان بر این باورند که بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را در سطخ 1.5 درصد تثبیت خواهد کرد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید