کاهش تنش های ژئوپولتیک، بازارها را آرام کرد

بازارهای آسیایی در ابتدای ساعات معاملاتی روز چهارشنبه با روند نوسانی همراه شدند در حالی که تنش ها میان کره شمالی و آمریکا کمی معتدل شده و تمامی توجه ها از مسائل ژئوپولتیک به مسائل اقتصادی معطوف شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، بازارها پس از گذراندن یک بحران، با روند آرام به مسیر حرکت خود ادامه دادند در حالی که بازار کره جنوبی نیز پس از پشت سر گذاشتن تعطیلات چند روزه فعالیت خود را از سر گرفت.
بر اساس این گزارش، آمار اقتصادی منتشر شده در آمریکا نشان می دهد که نرخ مصرف کننده و هزینه های خدمات تفریحی این کشور در ماه جولای با افزایش همراه بوده است و موجب تغییر در قیمت دلار آمریکا در بازار ارز شد.
اما در سوی دیگر، تایلند به فکر اجرای برنامه های ریاضت اقتصادی است تا بتواند کمی به اقتصاد در حال سقوط خود کمک کند.
اما در بازارهای جهانی، شاخص تاپیکس ژاپن با تغییرات اندکی مواجه شد در حالی که شاخص اصلی بورس کره جنوبی رشد 0.5 درصدی را به ثبت رساند.
شاخص هنگ سنگ بورس هنگ کنگ با رشد 0.1 درصدی همراه شد و بورس سنگاپور بدترین عملکرد را در میان دیگر همتایان آسیایی خود به ثبت رساند و کاهش 1.1 درصدی را از آن خود کرد.
در معاملات کالایی نیز، قیمت طلا با رشد 0.1 درصدی به هر اونس یک هزار و 273 دلار و 16 سنت در هر اونس رسید و نسبت به معاملات دیروز 0.8 درصد کاهش قیمت داشت.
قیمت نفت تگزاس نیز با رشد 0.4 درصدی هر بشکه 47 دلار و 73 سنت معامله شد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید