الزام شرکت ها به انتشار گزارش های ماهیانه تولید و فروش باعث شد تا ناشران بازار سرمایه با دقت بیشتری این گزارش ها را تنظیم و منتشر کنند و این اتفاق به تحلیل گران کمک خواهد کرد تا تحلیل های واقعی تری را ارائه دهند.
محمدعلی احمدزاده اصل، مدیرعامل شرکت سیمان کرمان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ، در خصوص تاثیر ارائه گزارش تولید و فروش ماهیانه ناشران بازار سرمایه بر افزایش شفافیت بازار گفت: الزام ارائه گزارش های ماهیانه تولید و فروش برای شرکت های تولیدی بازار سرمایه ظرفیتی بود که سازمان بورس برای افزایش شفافیت در بازار سرمایه ایجاد کرد.
وی با اشاره به اینکه ارائه آمار تولید، فروش و سودآوری شرکت ها در بازه زمانی یک ماهه تصمیم خوبی بود، اظهار داشت: این اطلاعات ماهیانه به تحلیل گران کمک می کند که تحلیل های واقع بینانه تر و نزدیک تر به واقعیت را ارائه دهند.
وی تصریح کرد: شرکت ها و هلدینگ ها به طور ماهیانه همیشه این اطلاعات را داشتند اما دقیق نبود. با الزام سازمان بورس آنها مجبور شدند این اطلاعات را به واقعیت نزدیک تر کنند چون نظارت سازمان بورس بر آنها اعمال می شود و درصورتی که اطلاعات اشتباهی منتشر شود همه مسولان شرکت باید پاسخگوی این اشتباه باشند به همین دلیل شرکت ها احتیاط بیشتری می کنند و اطلاعات دقیق تری را منتشر می کنند.
احمدزاده اصل تاکید کرد: این گزارش های ماهیانه برای تحلیل صنعت توسط انجمن های صنفی و اتحادیه ها نیز استفاده می شود و برآوردهای خوبی از چشم انداز صنعت ارائه می دهد.
مدیرعامل شرکت سیمان کرمان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار "سنا" در خصوص وضعیت صنعت سیمان گفت: انتظار تحول کوتاه مدت در صنعت سیمان سخت است اما سیمان، صنعتی مولد و اشتغال زا است و با تکنولوژی ساده برای کشور مفید فایده است.
احمد زاده اصل با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نمی توان از تمام ظرفیت های صنعت بهره برداری کرد، افزود: در حال حاضر بیش از 140 میلیون تن سالیانه ظرفیت تولید سیمان در کشور وجود دارد و تا 90 میلیون تن ظرفیت قابل تولید داریم اما با صادرات و به سختی 60 میلیون بازار فروش دارد و باید مازاد تولید حدود 30 میلیون تن را مدیریت کرد.
به گفته وی کاهش تولید و مدیریت قیمت در شرایط فعلی مهمترین استراتژی این صنعت است.
مدیرعامل سیمان کرمان با تاکید بر اینکه برای توسعه صنعت باید به تکنولوژی های روز تجهیز شد، افزود: باید واحد تحقیق و توسعه در صنعت راه اندازی شود و آزمایشگاه ها تجهیز شوند و به سمت استفاده از محصولات کیفی حرکت کرد و از حالت سنتی خارج شد و به سمت بازاریابی مدرن رفت.
احمدزاده اصل ایجاد شبکه ملی بازاریابی را در حوزه صنعت سیمان بسیار مفید دانست و افزود: با راه اندازی چنین شبکه ای دست دلالان و واسطه ها از این صنعت کوتاه می شود و بخش عمده ای از مشکلات برطرف خواهد شد.
نظرات