همکاری هلدینگ تیام با شرکت‌های اروپایی

گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل گروه شرکت‌های تیام از قراردادهای جدید این شرکت در زمینه پتروشیمی‌خبر داد. محسن مصطفی‌پور، در گفت‌وگو با  با اشاره به تلاش‌های بخش خصوصی واقعی و نقشی که می‌تواند در مناسبات بین‌المللی ایفا کند، گفت: گروه شرکت‌های تیـام که در سال‌های گذشته و حتی در دوران تحریم توانست ارتباط خود را با شرکت‌های معتبر بین‌المللی حفظ کند، مصادف با سالگرد برجام توانست قرارداد همکاری خود را با شرکت EDL آلمان، با حضور مدیران ارشد آن شرکت در تهران امضا و مبادله کند. وی تصریح کرد: در حال حاضر با همکاری شرکت‌های معتبر دنیا به ویژه شرکت‌هایی از کشورهای آلمان، اتریش و ایتالیا قراردادهای همکاری در بخش انرژی تنظیم کرده و در حال مذاکرات جدی برای اجرای پروژه‌ها در قالب EPCF هستیم. وی افزود: با تفاهم صورت گرفته با شرکای خارجی، بناست که در یک بازه زمانی مشخص همراه با اجرای پروژه‌ها، انتقال دانش فنی هم صورت پذیرد.

 

امید می‌رود چنانچه همه زیرساخت‌ها به خوبی ایجاد شود بتوانیم هم در زمینه انتقال سرمایه خارجی و هم در زمینه انتقال تکنولوژی و دانش فنی روز دنیا قدم‌های مناسب و موثری را برداریم. وی با اشاره به مشکلات ورود سرمایه‌گذاری خارجی گفت: همه دولت‌ها به سرمایه‌گذاری خارجی علاقه دارند اما بسترسازی برای این کار تنها وابسته به دولت نیست و نیازمند همکاری همه‌جانبه است. به همین دلیل‌ به‌رغم تمام تلاش‌های دولت تاکنون توفیق قابل توجهی در این زمینه حاصل نشده است. وی با اشاره به ضرورت تعامل دولت با بخش خصوصی گفت: دولت باید هزینه تامین مالی را کاهش دهد. زیرا اکنون بنگاهداری در بانک‌ها و نهادها متمرکز شده؛ در حالی که بهتر است نقدینگی به نقاط تاثیرگذار اقتصادی تزریق شود. مصطفی‌پور در ادامه گفت: اکنون برخی وام‌هایی که بانک‌ها پرداخت کرده‌اند در یک لوپ بسته قرار گرفته و سرانجام آنها روشن نیست و به همین دلیل بانک‌ها تلاش می‌کنند نقدینگی مردم را از دست ندهند. وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود نرخ سود بانکی پس از استقرار دولت دوازدهم طی چند مرحله کاهش یابد.

مدیرعامل هلدینگ تیـام هزینه بالای تامین مالی و مشکلات آن، عدم شفافیت نظام مالیاتی و مشکلات تامین اجتماعی برای تولیدکنندگان را از موانع رشد تولید در کشور دانست و گفت: در کنار این مسائل تعرفه واردات باید به دقت ساماندهی شود. وی با اشاره به ضرورت واردات مبتنی بر مزیت تولید داخلی افزود: تعرفه‌ها باید به نحوی باشد که از ورود کالای بی‌کیفیت و غیراستاندارد جلوگیری کند اما نباید آنقدر بالا باشد که مثل بخش خودرو شاهد تعالی نباشیم. وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین حوزه تبادلات اقتصادی در دنیا بازار سرمایه است، گفت: بورس تهران به دلایل مختلف از جمله عدم اعتمادسازی برای سرمایه‌گذاران پویایی ندارد. «تیام» یک هلدینگ خصوصی است که از سه دهه پیش فعالیت خود را در حوزه بازرگانی آغاز کرد. این شرکت در سال 88 با تغییر نگاه مدیریتی به‌صورت هلدینگ در چهار حوزه بازرگانی، انرژی، معدن و صنایع غذایی فعال شد. این هلدینگ همچنین یک موسسه مطالعاتی- تحقیقاتی را با هدف لجستیک فکری در کنار مجموعه خود ایجاد کرد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید