با اعلام چه نرخی قندی ها تعدیل مثبت می دهند؟

امروز بعد از ظهر ستاد تنظیم بازار به ریاست محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت و حضور بهمن دانایی رئیس انجمن کارخانجات قند و شکر، کاوه زرگران دبیر کانون انجمن صنایع غذایی و محسن بهرامی ارض‌اقدس دبیر ستاد تنظیم بازار و سایر اعضا تشکیل جلسه می‌دهد. ظاهرا علت تاخیر در اعلام نرخ شکر، اختلاف نظر در مورد یارانه شکر بوده است.

به گزارش "عصر مالی " پیام اسکندری ، کارشناس صنعت قند و شکر در خصوص بهترین قیمت برای نرخ فروش شکر گفت: در حال حاضر نرخ فروش شکر در صورت های مالی شرکت های این گروه متفاوت است، برخی نرخ ها بالاتر از انتظار و برخی پایینتر هستند.

وی درباره اینکه تعیین چه نرخی می تواند صورت های مالی شرکت های گروه قند و شکر را متحول کند، گفت:تعیین نرخ فروش شکر در محدوده 2هزار و 900 تومان می تواند باعث تعدیل مثبت بسیاری از شرکت های این گروه شود.

اسکندری با اشاره به اینکه برخی شرکت ها محصولات خود را در قیمت های پایینتر از 2هزار و 900 تومان به فروش رسانده اند، گفت: با این وجود تعیین نرخ در این محدوده ها می تواند برای شرکت های قند و شکری خبر بسیار خوبی باشد.

در ادامه کاظمی مدیر مالی شرکت کارخانجات قند قزوین گفت: هنوز نرخ رسمی فروش شکر به قندی ها اعلام نشده است. اگر نرخ (۲۷۲۰ تومانی + مبلغی به عنوان یارانه ) به شرکت ها ابلاغ شود و در واقع نرخ نهایی فروش شکر برای کارخانه ها ۲۹۵۰ تومان شود، قطعا بودجه های قندی ها اصلاح خواهد شد؛ اما اینکه آیا این نرخ سبب تعدیل با اهمیت بودجه شرکت ها خواهد شد یا خیر، بستگی به شرایط بازار خواهد داشت.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید