شفاف سازی لیزینگ رازی درباره افزایش زیان عملیاتی

شرکت لیزینگ رازی در مورد صورت های مالی میاندوره ای 6 ماهه منتهی به پایان شهریور ماه امسال توضیحاتی را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیر عامل شرکت لیزینگ رازی در نامه ای خطاب به رییس اداره نظارت بر ناشران فرابورس در مورد صورت های مالی میاندوره ای 6 ماهه منتهی به پایان شهریور ماه امسال توضیحاتی را ارائه داد.

یحیی دانشبدی در نامه ای اعلام کرده است:  در ارتباط با مقایسه صورت های مالی 6 ماهه اول سال 1396 با 6 ماهه و 12 ماهه سال 1395 موارد زیر به استحضار می رسد، خواهشمند است مراتب جهت اطلاع سهامداری در سایت کدال قرار گیرد:

الف – همانگونه که ملاحظه می شود زیان عملیاتی سال 1395 به مبلغ 531 میلیون تومان و زیان عملیاتی 6 ماهه اول سال 1396 به مبلغ 256 میلیون تومان است که عملکرد 6 ماهه سال 1396 زیان این سال را حدود 48 درصد زیان سال قبل نشان می دهد.

همچنین زیان عملیاتی 6 ماهه سال 96 نسبت به زیان عملیاتی 6 ماهه سال 95 حدود 53 درصد افزایش یافته که علل آن در ادامه توضیح داده خواهد شد.

ب- علت اصلی افزایش نسبت زیان 6 ماهه سال 96 به زیان 6 ماهه سال 95 و همچنین کل زیان سال 1395، اقدام شرکت برای خرید دارایی و پیش پرداخت انجام شده در این خصوص است (در ترازنامه قابل رویت است) با این اقدام، شرکت از سود سپرده ای که در سال 95 بهره می برد، در سال 96 محروم بوده است.

ج- مقایسه و ملاحظات تعدیل سنواتی 6 ماهه اول سال 96 به مبلغ صرفا 5 میلیون تومان زیان با تعدیلات سنواتی سال 95به میزان 101 میلیون تومان زیان، بیانگر آن است که تعدیلات منفی سال 1395 حدود بیست برابر 6 ماهه سال 1396 است، که قابلیت اتکا و کیفیت صورت های مالی در دو سال را بیان می کند.

د- از دلایل عمده دیگر، عدم فعالیت شرکت در سال 1396 به دلیل معرفی و تایید اعضای هیات مدیره از طرف بانک مرکزی به اداره ثبت شرکت ها در نیمه دوم مهر ماه سال 1396 است، با توجه به مراحل اداری ثبت شرکت ها و روزنامه رسمی و معرفی امضاهای مجاز به بانک، عملا فعالیت شرکت از اواخر آبان ماه 96 آغاز خواهد شد.

در خاتمه به طور اجمالی به اطلاع سهامداران می رساند که شرکت لیزینگ رازی با مالکین و هیئت مدیره جدید به دلیل محدودیت ذکر شده، هنوز فعالیت جدید خود را شروع نکرده و در اولین فرصت پس از رفع محدودیت ها نسبت به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده با موضوع اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه اقدام خواهد کرد و با کسب منابع مالی جدید اقدامات موثری در جهت حفظ و صیانت ثروت سهامداران به عمل خواهد آورد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید