رشد دسته جمعی تولیدات زنجیره فولاد در ۷ ماه

شرکت های بزرگ معدنی ایران طی ۷ ماهه نخست سال جاری ۲۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تن کنسانتره آهن تولید کردند که حاکی از رشد ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. در این مدت تولید گندله، آهن اسفنجی، فولاد خام و محصولات فولادی نیز با رشد همراه شدند.

به گزارش ماین نیوز، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با مجموع تولید ۸ میلیون و ۳۰ هزار تن در رتبه نخست قرارگرفت و شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با ۴میلیون و۹۲۰ هزار تن، شرکت سنگ آهن مرکزی با تولید ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار تن، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۲ میلیون و۴۷۰ هزار تن، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با تولید ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار تن، شرکت اپال پارسیان سنگان با یک میلیون و ۲۱۰ هزار تن و شرکت سنگ آهن سنگان با ۱۹۰ هزار و ۹۴۰ تن کنسانتره سنگ آهن در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در بخش تولید سنگ آهن دانه بندی شده طی مدت مذکور میزان تولید شرکت های معدنی با ۷ درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تن کاهش یافت. بزرگترین تولید کننده در این بخش شرکت سنگ آهن مرکزی با مجموع تولید یک میلیون و ۵۰ هزار تن بود.

حتما بخوانید : 5 طرح بزرگ پتروشیمی در صف راه اندازی قرار گرفتند

گندله پس از کنسانتره آهن بیشترین سهم را در تولید ۷ ماهه نخست سال جاری با تولید ۱۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تن و رشد ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به خود اختصاص داد. میزان تولید شرکت ها بدین صورت است: گل گهر با تولید۶ میلیون و ۱۳۰ هزار تن در رتبه نخست و فولاد مبارکه با تولید ۴ میلیون و ۴۳۰ هزار تن ، فولاد خوزستان با تولید ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تن، چادرملو با تولید یک میلیون و ۸۶۰ هزار تن و میدکو با تولید یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن در رتبه های بعدی جای گرفتند.

رشد ۱۱درصدی تولید آهن اسفنجی

رتبه سوم در تولید محصولات بالادستی فولاد متعلق به آهن اسفنجی بود که با میزان تولید ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تن شاهد رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بود. بیشترین سهم تولید آهن اسفنجی متعلق به شرکت فولاد مبارکه با تولید ۴ میلیون و ۳۱۰ هزار تن بود.

رشد تولید شمش و محصولات فولادی

طی ۷ ماهه نخست سال جاری مجموع تولید محصولات فولادی با ۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ میلیون و ۱۱۱هزار و ۲۲۹ تن به ثبت رسید. همچنین فولادسازان کشور ۹ میلیون و ۵۷۱هزار و ۸۷۱ تن شمش فولادتولید کردند که حاکی از رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.

کاهش تولید آلومینیوم و مس 

تولید آلومینیوم طی ۷ ماهه نخست سال ۹۶ با افت ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۹۴هزار و ۹۱۳ تن کاهش یافت.

همچنین تولید کاتد مس طی مدت مذکور با ۳۰ درصد کاهش نسبت به سال گذشته ۷۷هزار و ۶۰۰ تن به ثبت رسید.در همین حال میزان تولید کنسانتره مس با رشد ۳ درصدی به ۶۴۴هزار و ۱۶۰ تن افزایش یافت.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید