رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی، بازار طلا در انتظار کریسمس

قیمت نفت در آخرین روز معاملاتی هفته به روند افزایشی خود ادامه داد در حالی که نشت خطوط انتقال نفت از دریای شمال هنوز به طور کامل ترمیم نشده است و عدم تعادل عرضه و تقاضا در آمریکا، بازار را دچار اختلال کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، قیمت آتی نفت برنت با کاهش 8 سنتی یا 0.1 درصدی به هر بشکه 63 دلار و 23 سنت رسید در حالی که قیمت نفت آتی آمریکا با افزایش همراه شد و هر بشکه ازاین کالا به 57 دلار و 34 سنت رسید.

جان کیلداف، مشاور صندوق LLC در نیویورک در این خصوص اظهار داشت: فشارهای زیادی بر قیمت نفت خام در بازارهای جهانی وجود دارد . در حالی که به فصل تعطیلات و کریسمس نزدیک می شویم، کاهش میزان تقاضا برای بنزین در بازار آمریکا اصلا عادی نیست.

در بازارهای جهانی، قیمت طلا نیز با روند افزایشی همراه شد و هر اونس از این کالا، یک هزار و 258 دلار معامله شد .

کارشناسان معتقدند تغییرات نرخ بهره توسط فدرال رزرو، در اغلب اوقات موجب رشد قیمت فلزات معدنی از جمله طلا می شود و این کالا را با افزایش کوتاه مدت قیمت همراه می کند.

کارشناسان بازار هند نیز معتقدند هنوز تب و تاب خرید طلا در هند متناسب با کریسمس آغاز نشده است و پیش بینی می شود با شروع تب خرید، بازار این کشور با افزایش تقاضای طلا و رشد قیمت جهانی این فلز گرانبها مواجه شود.

اما در بازار فلزات لندن، قیمت مس با رشد همراه شد و هر تن از این کالا، به 6 هزار و 902 دلار بر تن معامله شد .

قیمت آلومینیوم لندن نیز به هر تن دو هزار و 63 دلار رسید و قیمت سرب هر تن دو هزار و 522 دلار معامله شد.

قیمت قلع در این بازار به هر تن 19 هزار و 167 دلار رسید در حالی که قیمت روی به هر تن سه هزار و 206 دلار معامله شد.

در بازار ارز داخلی، نرخ دلار بانکی با افزایش قیمت همراه شد و هر دلار آمریکا معادل سه هزار و 565 تومان معامله شد در حالی که پوند انگلیس به چهار هزار و 750 تومان رسید.

قیمت درهم امارات به 971 تومان رسید در حالی که هر یکصد ین ژاپن سه هزار و 166 تومان شد و یورو نیز به چهار هزار و 191 تومان رسید.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید