رشد قیمت طلای سیاه در پی خروج کشورها از تعهدات اوپک

قیمت نفت تگزاس آمریکا در آخرین روز معاملاتی قبل از کریسمس با افزایش همراه شد و با رشد 0.09 درصدی قیمت به هر بشکه 58 دلار و 41 سنت رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی در پی خروج تدریجی کشورهای تولیدکننده نفت از تعهدات اوپک، با افزایش همراه شد.

بر اساس این گزارش، افزایش قیمت نفت به بالاترین میزان نسبت به سال 2015 در پی خروج تدریجی روسیه و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت از تعهد به کاهش میزان تولیدات، با رشد قیمت همراه شد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در این خصوص اظهار داشت: بعضی از اعضای اوپک و روسیه قصد دارند تا به دلیل جلوگیری از افزایش میزان ذخایر، به صورت تدریجی و آهسته از تعهدات خود بر مبنای کاهش میزان تولیدات خارج شوند.

این روند موجب افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال تا سقف 0.2 درصد شد و هر بشکه از این کالا را به قیمت 65 دلار و 4 سنت رساند.

در این بازار، قیمت طلا نیز با افزایش 0.6 درصدی به هر اونس یک هزار و 279 دلار رسید. افت قیمت بیت کوین و همچنین کاهش قیمت دلار، بازار طلا را با افزایش قیمت همراه کرد در حالی که تعطیلات عید کریسمس نیز عامل دیگری برای رشد قیمت این فلز گرانبها عنوان شده است.

اما در بازار فلزات لندن، قیمت مس با افزایش 0.7 درصدی به هر تن 7 هزار و 135 دلار رسید. قیمت آلومینیوم در این بازار، به هر تن دو هزار و 191 دلار رسید.

قیمت سرب هر تن دو هزار و 483 دلار معامله شد در حالی که قیمت قلع به هر تن 19 هزار و 487 دلار معامله شد. قیمت نیکل نیز به هر تن 12 هزار و 80 دلار بر تن رسید.

اما در بازار ارز داخلی، قیمت دلار آمریکا با افزایش همراه شد و هر دلار سه هزار و 590تومان داد و ستد شد. قیمت پوند انگلستان نیز به چهار هزار و 797 تومان رسید.

در معاملات بانکی، قیمت درهم امارات 977 تومان شد در حالی که هر یکصد ین ژاپن سه هزار و 169 تومان داد و ستد شد.

به این ترتیب قیمت هر یورو معادل چهار هزار و 259 تومان معامله شد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید