سودهای بانکی واقعی نیست

عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار گفت: سودهای بانک‌ها واقعی نیست چراکه بانک باید بتواند از این سود منفعتی به‌دست آورد و با وجود اوضاع اقتصادی که بر جامعه حاکم است، درآمد و سود موردنظر به‌دست نمی‌آید.

به گزارش  فارس، حسین عبده‌تبریزی در پنجمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار در سالن همایش اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: سودهای بانکی واقعی نیست چراکه بانک باید بتواند از این سود منفعتی به‌دست آورد و با وجود اوضاع اقتصادی که بر جامعه حاکم است در ایران این درآمد و سود به‌دست نمی‌آید.

وی با بیان اینکه همه ما به سود بانکی 20 درصدی با نگرانی نگاه می‌کنیم، افزود: این نرخ مشکلش این است که بانک مرکزی برای اینکه ارز را کنترل کند و تاثیر آن بر قیمت‌ها را داشته باشد چنین تصمیمی گرفته و گرفتاری‌هایی که از همین سودهای بانکی سرچشمه گرفته است را بر روی صنعت می‌بینید.

عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار بیان داشت: بانک‌ها این میزان منابع ندارند که بخواهند چنین سودی را بدهند و بانک باید بتواند از 20 درصدی که به من سپرده‌گذار می‌دهد سودی به دست بیاورد اما هیچ کاسبی در ایران نیست این میزان سود ایجاد کند که هم سود بدهد هم هزینه‌های خود را تامین کند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید