بازگشت هیجان به رمزارزها

دنیای اقتصاد : تضعیف شاخص دلار در روزهای اخیر موجب شد تا بار دیگر رمزارزها به پیشگام بازار دارایی‌ها تبدیل شود و در بازدهی از دیگر دارایی‌ها مانند طلا پیشی بگیرد. بر این اساس بیت‌کوین توانست پس از ۴ماه به سطح ۲۳هزار دلاری برسد که ۶هزار دلار بالاتر از آغاز سال جاری است. به نظر می‌رسد زمستان بازار رمزارزها به پایان خود نزدیک می‌شود.
بازگشت هیجان به رمزارزها
وضعیت بازار کریپتو حاکی از آن است که بیت‌کوین و اتریوم نسبت به روزهای اخیر به ترتیب با رشد ۱۴ و ۱۱ درصدی مواجه شدند. این موضوع بیانگر این است که بازارهای ریسکی نسبت به بازار طلا که شاهد رشد ۲ درصدی در بازه مذکور بود، رشد بیشتری را تجربه کرده و در حال بازگشت به سطوح قبلی خود در آغاز سیاست‌های انقباضی است.

بر این اساس بیت‌کوین در ساعت ۱۶ به وقت تهران توانست پس از ورود‌ به کانال ۲۳ هزار دلاری برای ساعتی از روز، قیمت ۲۲ هزار و ۹۵۰ دلار را به ثبت برساند. در این میان اتریوم نیز که بعد از بیت‌کوین محبوبیت فراوانی در بین سرمایه‌گذاران به دست آورده است، به کانال جدید قیمتی ۱۶۰۰ دلار ورود کرده و در ساعت مذکور با نرخ ۱۶۵۵ دلار معامله شد. بررسی‌های به عمل آمده در بازارهای جهانی نشان می‌دهد که هر اونس طلای جهانی نتوانست رشدی ‌مانند رمزارزها را به خود اختصاص دهد و ساعات پایانی بازارها در روز جمعه با نرخی معادل ۱۹۴۸ دلار بسته شود. این درحالی بود که شاخص دلار با نوسان در کانال ۱۰۱واحدی به پایان رسید. حال باید دید با توجه به عوامل مذکور بیت‌کوین به شیب صعودی خود ادامه خواهد داد؟

سقف ۴ ماهه بیت‌کوین
تحولات بازارهای جهانی بیانگر این است که بیت‌کوین پس از اتفاقات اخیر از جمله شکست کارگزاری جنسیس و همچنین سیاست‌های انقباضی از سوی فدرال رزرو، روزهای برفی خود را پشت سر گذاشته است و در حال ورود به فصل دیگری از قیمت‌ها است. بدین جهت باید گفت که این رمزارز در روز گذشته در بالاترین سطح ۴ ماهه خود قرار گرفت و برای ساعاتی از کانال ۲۳ هزار دلاری عبور کرد، اما در ساعت ذکر شده توانست قیمت ۲۲ هزار و ۹۵۰ دلار را در بازار کریپتو به ثبت برساند. همچنین اتریوم نیز به عنوان دومین ارز دیجیتال مهم در سطح جهان وارد کانال قیمتی ۱۶۰۰ دلار شد و به میانه این کانال رسید. با وجود افزایش ۱۴ و ۱۱ درصدی بیت‌کوین و اتریوم، طلا نتوانست ‌مانند رمز‌ارزها صعود کند و در حوالی میانه کانال ۱۹۰۰ دلاری در حال نوسان است. بنابراین رشد بازار‌های پرریسک را می‌توان به اعتماد سرمایه‌گذاران این بخش در روز‌های اخیر نسبت داد. عوامل مذکور به سرمایه‌گذاران این سیگنال مثبت را می‌دهد که رمزارزها روزهای تلخ خود را گذرانده است و اکنون در حال پس‌گیری کانال‌های قیمتی سابق خود قبل از اعمال سیاست‌های انقباضی در اوایل سال ۲۰۲۲ است و می‌توانند سرمایه‌گذاری‌های خود را از سر بگیرند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با ثبات شاخص دلار و افزایش ۲۵/ ۰ واحد درصدی نرخ بهره در روزهای آتی، بیت‌کوین به شیب صعودی خود ادامه خواهد داد و به کانال ۳۰ هزار دلاری نیز راه پیدا می‌کند.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید