هفته ای مهم برای قیمت طلا

به گزارش سایت طلا،کاهش اندک قیمت دلار باعث افزایش قیمت طلا در روز سه‌شنبه شده‌است. تاجران منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس خزانه‌داری آمریکا هستند تا نشانه‌هایی از میزان افزایش نرخ بهره پس‌از انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در هفته گذشته بیابند.

فلز زرد برای اولین بار در یک ماه اخیر به زیر سطح حمایت کلیدی 1900 دلار سقوط کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 3 دلار افزایش به 1875 دلار رسید.

ارزش دلار که در روز دوشنبه به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسیده بود، 0.2 درصد پایین آمده‌است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای آن را بالا می‌برد.

گزارش بهتر از حد انتظار بازار اشتغال آمریکا این نگرانی را به وجود آورده که بانک مرکزی آمریکا احتمالاً نرخ بهره را بالاتر می‌برد و برای مدت طولانی‌تری در همین سطح بالا نگه می‌دارد. تاجران حالا پیش‌بینی می‌کنند نرخ بهره در ماه مه به بیش‌از 5 درصد برسد.

معامله‌گران آتی صندوق‌های فدرال رزرو پس از آن که داده‌های روز جمعه نشان داد رشد مشاغل ایالات‌متحده در ماه گذشته به شدت افزایش یافته است، اکنون شاهد افزایش نرخ های بالای پنج درصدی در ماه مه هستند، که این انتظارات را افزایش داد که فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد.

قیمت طلا به‌خاطر امید به آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا بیش‌از 1900 دلار در هر اونس در ماه ژانویه بالا رفته بود، اما دوباره کاهش یافت.

شرکت‌کنندگان بازار از نزدیک سخنان جروم پاول را بررسی خواهند کرد تا ببینند آیا رویکرد سخت‌گیرانه خود را پس‌از انتشار اطلاعات اشتغال ادامه خواهد داد یا نه.

وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده اظهار کرد که هنوز تورم این کشور خیلی بالاست. جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده، گفت که تورم در این کشور بسیار بالا باقی مانده اما در مسیر نزولی است. یلن تاکید کرد که اقتصاد آمریکا «قوی» و «مقاوم» است و ابراز اطمینان کرد که تورم به کاهش ادامه خواهد داد و اقتصاد موفق خواهد شد قوی بماند.

قیمت نقره امروز با 0.53 درصد افزایش به 22 دلار و 36 سنت رسید و پلاتین با 0.19 درصد افزایش 973 دلار و 14 سنت معامله می‌شود.

تمرکز اصلی بازارها در هفته جاری به سخنرانی مقامات فدرال رزرو دوخته شده است. در این بین اما سخنان جرومی پاول رییس بانک مرکزی آمریکا از درجه اهمیت بیشتری برای بازارها برخوردار است.

تحلیل گران هنوز بر این باورند که احتمال رکود می تواند در سال جاری تقاضای طلا را در سطح مطلوبی نگه دارد. در مواقع رکود اقتصادی طلا به طور سنتی یکی از پناه گاه های امن سرمایه به حساب می رود و در چنین مواقعی موج پول به سمت این بازار روانه می شود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید