مثلث حمایتی رمزارزها

دنیای اقتصاد : محبوب‌ترین دارایی بازار کریپتو در ماه اخیر تحت تاثیر عواملی چون مسیریابی احتمالی کمیته فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴، تسویه حساب مدیر‌عامل صرافی بایننس و همچنین افزایش انتظارات در خصوص تایید صندوق بورسی از سوی کمیسیون اوراق بهادار آمریکا شیب صعودی به خود گرفته و خود را از کانال ۳۵ هزار دلاری به ۴۱ هزار دلاری رساند. عوامل ذکر شده سبب شد تا ارزش بیت‌کوین در یک ماه اخیر رشد ۲۰ درصدی را تجربه کند.

 در راستای این موضوع برخی از افراد صاحب نظر این حوزه تاکید کردند که تایید کمیسیون اوراق بهادار می‌تواند فرصت دوباره‌ای برای رکورد قیمتی بیت‌کوین در سال 2024 فراهم کند. شواهد گویای آن است که آخرین سقف قیمتی این دارایی در اوایل سال 2022 و آغاز سیاست‌های انقباضی فدرال  رزرو بود که قیمت آن به 69 هزار دلار نیز صعود کرد. اما پس از آن افزایش نرخ بهره سیاستی و در نتیجه تقویت شاخص دلار باعث شد تا بازارهای جهانی از جمله رمزارزها و طلا سقوط کرده و دارایی محبوبی چون بیت‌کوین تا کنون شاهد این کانال قیمتی نبوده است. در این میان شیب صعودی بیت‌کوین به اتریوم نیز سرایت کرد و موجب شد تا دومین رمزارز مهم جهانی از آغاز سال 2023 با رشد 91درصدی مواجه شود.

 رشد 156 درصدی بیت‌کوین در 2023
وضعیت بازار کریپتو در روز‌های اخیر نشان می‌دهد که دارایی‌های این بازار از جمله بیت‌کوین و اتریوم به ترتیب از کانال 41 هزار دلار و 2 هزار و 200 دلار عبور کردند و به بالاترین سطوح خود در سال 2023 رسیدند‌. پژوهش‌ها درخصوص روند قیمتی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که ارزش این دارایی از آغاز سال جاری تا کنون حدود 156 درصد رشد کرده است. بر این اساس قیمت بزرگ‌ترین دارایی بازار کریپتو از ۱۶ هزار و ۶۵۰ دلار به 41 هزار و 660 دلار در ساعت 16 روز  سه‌شنبه به وقت تهران رسید. تحلیلگران این حوزه در ماه گذشته برآورد خود را در خصوص روند قیمتی بیت‌کوین این‌گونه تشریح کردند که قیمت این دارایی تا پایان سال ۲۰۲۳ بین ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار باشد، اما شواهد گویای آن است که هم اکنون قیمت بیت‌کوین از کانال 40 هزار دلاری عبور کرده و در حال آماده‌سازی خود برای فتح کانال 42 هزار دلاری است. بر این اساس پیش‌بینی تحلیلگران در این خصوص باید اصلاح شود. البته در پیرامون این بحث نباید از سخنان پاول و روند غیر قابل پیش‌بینی تورم ایالات‌متحده غافل شد. این مقام سیاسی- اقتصادی در سخنرانی خود تاکید کرد که اگر تورم سالانه آمریکا در ماه‌های آتی به روند نزولی خود ادامه ندهد اتخاذ دوباره سیاست‌های انقباضی دور از انتظار نخواهد بود. در این میان اقتصاددانان افزودند که اگرچه بازارهای ریسکی بی‌ثبات هستند، اما چشم‌انداز آنها در بلندمدت صعودی است. آنها پیش‌بینی می‌کنند که اگر عوامل اقتصاد کلان جهانی ثابت بماند، قیمت بیت‌کوین به ۲۳۰هزار دلار یا حداقل ۱۶۰هزاردلار در سال 2030 خواهد رسید.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید