بیت کوین به کانال ۴۴ هزار دلاری بازگشت

دنیای اقتصاد: روند معاملاتی رمزارزها در روز گذشته حاکی از آن است که پرچمدار این بازار با رشد ۸درصدی مواجه شد و از پایین‌ترین سطح خود در هفته گذشته یعنی ۴۰هزار و ۸۸۱دلار در ساعت ۱۵ روز گذشته به بالای کانال ۴۴هزار دلار راه پیدا کرد.
گفتنی است که گزارش شغلی آمریکا در ماه دسامبر و همچنین پیش‌بینی‌های مربوط به تایید صندوق بورسی بیت‌کوین به روند صعودی آن دامن زده و انتظارات را برای ورود این دارایی به کانال ۴۷هزار دلاری افزایش داد.

 داده‌های شغلی آمریکا نشان می‌دهد که فرصت‌های شغلی جدیدی بیش از پیش‌بینی‌ها رشد کرد؛ اما نرخ بیکاری به دلیل ورود افراد جدید به بازار کار در سطوح قبلی خود باقی ماند. انتشار داده‌های مذکور این سیگنال را به شاخص دلار می‌دهد که خبری از تشدید سیاست‌های انقباضی نخواهد بود. بنابراین برآوردها از روند نزولی دلار جهانی در نخستین روز از هفته معاملاتی جدید حکایت دارد.

بی‌شک شیب کاهشی شاخص دلار بر روند صعودی قیمت دارایی‌های بازار جهانی اثرگذار خواهد بود. از سوی دیگر نشست کمیسیون بورس اوراق بهادار در ۱۰ ژانویه در خصوص تایید یا رد ایجاد صندوق بیت‌کوین برگزار خواهد شد که در روزهای اخیر سبب نوسانات بسیاری در قیمت این رمزارز مهم جهانی شده است.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید