ایستگاه بعدی بیت‌کوین

دنیای اقتصاد -گروه بانک و بیمه : بیت‌کوین بار دیگر در بحبوحه انتظارات در خصوص تایید صندوق بورسی از سوی کمیسیون بورس اوراق بهادار و همچنین هاوینگ دارایی ، از کانال ۴۷ هزار دلاری عبور کرد و در سقف ۲۱ماهه خود قرار گرفت. اقتصاددانان در خصوص روند قیمتی این دارایی در روزهای آتی اعلام کردند: «با در نظر گرفتن احتمال تایید صندوق بورسی بیت‌کوین، انتظارات برای فتح کانال ۵۰هزار دلاری این دارایی افزایش خواهد یافت.»

 برآوردها حاکی از آن است که گذر بیت‌کوین از کانال 70هزار دلاری پس از تایید کمیسیون اوراق بهادار آمریکا دور از انتظار نخواهد بود. اما در مقابل رشد این دارایی، اتریوم همچنان در مرز 2300دلاری در حال معامله است.

 رشد 9 درصدی در 9 ژانویه
تحلیلگران حوزه کریپتو با استناد به رشد حدود ۱۵۰درصدی بیت‌کوین در سال گذشته تاکید کردند که رشد این دارایی همچنان ادامه خواهد داشت. شواهد گویای آن است که بیت‌کوین پس از رکورد قیمت خود در سال ۲۰۲۱، روند پر چالشی را پشت سر گذاشت و نخستین روز از روند معاملاتی خود در سال جدید را در کانال ۴۲هزار دلاری آغاز کرد و تا کنون 11درصد رشد داشته است و در ساعت 16 به وقت تهران با رقمی معادل 46هزار و 760 دلار معامله شد. شواهد گویای آن است که 9 درصد از این رشد در روز گذشته رخ داد و بیت‌کوین از کانال 43 به کانال 47 هزار دلاری صعود کرد. اما پس از ساعاتی از روز به میانه کانال 46 هزار دلاری رسید. بر همین اساس ارزش کل دارایی‌های بازار کریپتو به 1600میلیارد دلار رسید. همان‌طور که در گزارش‌های پیشین «دنیای اقتصاد» گفته شد به‌طور میانگین، هر چهار سال یکبار‌(پس از گذشت ۲۱۰هزار بلاک در بلاک‌چین بیت‌کوین)، میزان تولید بیت‌کوین‌های جدید به شکل ناگهانی نصف می‌شود یا به‌طور دقیق‌تر، پاداش اهدایی به ماینرها برای اضافه کردن یک بلاک به بلاک‌چین ۵۰درصد کاهش می‌یابد. هاوینگ با هدف کنترل تورم بیت‌کوین، در این شبکه قرار داده شده است. از آنجا‌ که رویداد هاوینگ در واقع نرخ عرضه بیت‌کوین‌های جدید یا همان عرضه را نصف می‌کند، به عقیده کارشناسان این رویداد تاثیر قابل‌توجهی بر قیمت بیت‌کوین می‌گذارد و می‌تواند ارزش بیت‌کوین را در طول زمان افزایش دهد. عامل دیگری که چشم‌انداز صعودی تحلیلگران را تقویت می‌کند، راه‌اندازی صندوق بورسی بیت‌کوین از سوی مدیرعامل بلک‌راک بود که باید از سوی کمیسیون اوراق بهادار آمریکا تایید شود. این امر به این معناست که بدون اینکه نیازی به رفتن به صرافی و نگه داشتن مستقیم ارز دیجیتال داشته باشند، ‌‌این صنعت امیدوار است که طیف وسیع‌تری از سرمایه‌گذاران و به ویژه سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ را جذب کند. نظر‌سنجی‌ها در این زمینه حاکی از آن است که با توجه به مطالب فوق نظرات متعددی در خصوص روند قیمتی این دارایی در سال جاری منتشر شد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید