ایست دلار در کانال ۵۹

دنیای اقتصاد -گروه بازار پول‌ و ارز : حضور نرخ دلار در کانال ۵۹هزار تومانی به روز دوم کشید. با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و تامین بخشی از تقاضا‌های نوروزی ارز، به‌نظر می‌رسد بازار در حال بازیابی آرامش خود است. در همین راستا قیمت دلار آزاد در بازار روز گذشته نسبت به نرخ روز یکشنبه تغییری نداشت و در نیمه کانال ۵۹ به فعالیت خود ادامه داد. اما برخلاف ایست نرخ دلار، قیمت سکه طلا در روز گذشته ۲۰۰ هزار تومان رشد کرد.
ایست دلار در کانال 59
به‌نظر می‌رسد بازار از شرایط فشار تقاضا خارج شده است. نرخ دلار که در هفته گذشته جهت ورود به کانال ۶۱ هزار تومانی تلاش می‌کرد در دو روز اخیر در کانال ۵۹ هزار تومانی معامله شد. کارشناسان معتقدند که انتظارات تورمی تا حدی فروکش کرده است. از طرفی بیشتر افرادی که تمایل داشتند با هدف انجام سفر‌های خارجی در نوروز ارز تهیه کنند نیز در هفته‌های گذشته خرید خود را انجام‌ داده‌اند در نتیجه از حجم تقاضا نیز کاسته شده است. علاو‌ه بر آن اخبار منتشر شده از سوی نهاد بازارساز نیز گویای آن است که فرآیند تخصیص ارز مسافرتی همچنان در حال انجام است. روز گذشته کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ نیز سیگنال جدیدی برای بازار ارز داشت. این مقام مسوول در تازه‌ترین اظهارنظر خود گفت: «نشست‌ها و رایزنی‌هایی بین آقای باقری و مورا برای بررسی و تبادل نظر در خصوص موضوعات دوجانبه و مدنظر ایران و اروپا و همچنین منطقه‌ای همواره در دستورکار بوده و دیدار اخیر در ادامه نشست‌های قبلی بوده است.» برخی از فعالان کف بازار این سخنان را سیگنال مثبت جدید بازار معرفی کردند.

دلار ایستاد بازار جلو رفت
دیروز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه روند نرخ دلار آزاد با روند کلی بازار ارز متفاوت بود. قیمت دلار که در روز یکشنبه با افت قیمت چشمگیر خود به رقم ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده بود، در بازار روز گذشته نیز بدون تغییر نسبت به این نرخ به فعالیت خود ادامه داد. اما برخلاف دلار، بقیه ارز‌های شاخص بازار غیر‌رسمی دچار افزایش قیمت نسبی شدند. هر برگ اسکناس یورو در این روز ۳۰۰ تومان رشد کرد و در رقم ۶۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید. پوند نیز با رشد قیمتی هم اندازه با یورو در رقم ۷۶ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. به عقیده برخی از کارشناسان این رشد قیمت در راستای اصلاح نرخ بازار صورت گرفته است. البته گفتنی است که برخی اخبار منفی در رابطه با تحولات نظامی منطقه قیمت دلار فردایی را نوسانی کرد.

تابلوی سبز فلز طلا
تابلو‌های بازار سکه و طلا در روز گذشته سبز بود. قیمت سکه طلا طرح جدید در عصر روز گذشته ۳۶ میلیون و۶۵۰هزار تومان اعلام شد که اختلافی ۲۰۰ هزار تومانی با نرخ یکشنبه داشت. نیم سکه نیز همچون برادر بزرگ‌تر خود با ۲۰۰هزار تومان رشد در رقم ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین ربع‌سکه ۵۰ هزار تومان و گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۲ هزار تومان رشد کرد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید