قله قیمتی جدید بیت‌کوین

دنیای اقتصاد : پادشاه رمز‌ارزها روند معاملاتی روز گذشته را بار دیگر در مسیر صعودی آغاز کرد و برای نخستین‌بار در طول تاریخ کانال ۷۲هزار دلاری را مشاهده کرد. اما این روند ادامه‌دار نبود و پس از گذشت ساعتی به کانال ۷۱ هزار دلاری بازگشت.

در این میان اتریوم نیز با هجوم تقاضا‌کنندگان رو‌به‌رو بود و توانست از کانال 4هزار دلاری عبور کند.  از آغاز سال 2024 به خصوص 11 ژانویه با تایید صندوق‌های قابل معامله رمزارزها در بورس، خرید دارایی‌های پرریسک و محبوب کریپتو نیز افزایش یافت. بدین‌ترتیب لیدر بازارهای ریسکی تا کنون رشد 57 درصدی را تجربه کرد.

البته این رشد مختص به راه‌اندازی صندوق‌های ETF نبوده و پیش‌بینی‌های قیمت بیت‌کوین در مواجهه با رویداد هاوینگ نیز اثر‌گذار بود. این هجوم تقاضا‌کنندگان علاوه بر رشد 57 درصدی بیت‌کوین به رشد 55 درصدی اتریوم نیز انجامید. بر این اساس اتریوم که در اوایل ژانویه در میانه کانال 2هزار دلاری قرار داشت، اکنون در 11 مارس از کانال 4هزار دلاری گذشت. برآوردها در خصوص چشم‌انداز بلندمدت رمزارزها حاکی از آن است که دارایی‌های محبوب کریپتو تا پایان سال جاری قله‌های قیمتی جدیدی را فتح خواهند کرد. با وجود چشم‌انداز روشن بازارهای ریسکی در بلندمدت، کارشناسان معتقدند که احتمال ریزش این دارایی در کوتاه مدت دور از انتظار نخواهد بود.

اما این مساله از کجا نشات می‌گیرد‌؟ در پاسخ به این سوال باید به گزارش‌های اقتصادی ایالات‌متحده  اشاره کرد. گزارش مشاغل که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد که نرخ بیکاری آمریکا در قله دو ساله خود قرار گرفته، در حالی که فرصت‌های شغلی از انتظارات فراتر رفته است. اما سرمایه‌گذاران هم‌اکنون چشم‌انتظار گزارش تورمی آمریکا در ماه فوریه هستند. در این بحبوحه، طلای جهانی نیز در روند معاملاتی خود در هفته جدید در محدوده سابق (2170 تا2180 دلار) در نوسان بود. این در حالی بود که شاخص دلار نیز در واکنش به گزارش تورمی که در 12مارس منتشر می‌شود در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و همچنان در میانه کانال 102 واحدی به نوسان می‌پردازد.

گام بزرگ‌تر کریپتو
پس از اینکه ناظر مالی بریتانیا اعلام کرد که به صرافی‌ها اجازه می‌دهد برای نخستین بار محصولات معامله شده در مبادلات مرتبط با ارزهای دیجیتال را فهرست کنند، قیمت بیت‌کوین روز دوشنبه افزایش یافت و به بالاترین حد خود بالای 72هزار دلار رسید. در این میان بورس لندن نیز در گزارشی اعلام کرد که از سه ماهه دوم سال جاری درخواست‌های پذیرش بیت‌کوین و ETFهای اتریوم را خواهد پذیرفت. این نهاد در ادامه تاکید کرد که فقط سرمایه‌گذاران حرفه‌ای می‌توانند این ETFها را خریداری کنند. اشتیاق به مبادله رمزارزها موجب تداوم رالی صعودی این دارایی تا پایان سال جاری خواهد شد. از این رو گذر این دارایی از کانال سه رقمی در 2024 دور از انتظار نخواهد بود.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید