چراغ سبز وال‌استریت به طلا

دنیای اقتصاد : عصر روز جمعه آمار اشتغال ایالات‌متحده منتشر شد که نشان از رشد ۰.۱ واحد درصدی نرخ بیکاری در آمریکا داشت. این موضوع موجب شده که گمانه‌زنی‌ها مبنی بر کاهش نرخ بهره و کاهش محبوبیت اوراق قرضه ایالات‌متحده افزایش پیدا کرده و در نتیجه طلا برای سرمایه‌گذاری کم ریسک مناسب‌تر به نظر برسد.
گزارش روز جمعه داده‌های متناقضی را نشان داد که بیشتر موجب سردرگمی شد. در عین حال که نرخ بیکاری با رشد ۰.۱ واحد درصدی روبه‌رو شد، تعداد شاغلین هم بیش از پیش‌بینی‌ها افزایش داشت و عدد ۲۰۶ هزار نفری را نشان داد. این درحالی است که پیش‌بینی‌ها رشد ۱۹۰ هزار نفری را نشان می‌داد. وضعیت بازار کار در کنار انتشار صورت‌جلسه آخرین جلسه فدرال رزرو نشان می‌دهد که به زودی کاهش نرخ بهره در پیش خواهد بود. در چنین شرایطی گمانه‌زنی‌ها درخصوص کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر افزایش داشته و در نتیجه محبوبیت اوراق بهره به عنوان یک محل برای سرمایه‌گذاری امن کاهش پیدا کرده است. در عین حال پیش‌بینی می‌شود که سرمایه کم‌ریسک از بازار اوراق قرضه آمریکا خارج شده و به سمت طلا حرکت کند.

تحلیلگران معتقدند که معامله طلا از اوایل آوریل در محدوده ۲۲۸۵ تا ۲۴۴۸ دلار، سطوح حمایت و مقاومت قوی‌تری در این محدوده ایجاد کرده است. آنها بر این باورند که با توجه به مدت زمانی که طلا در این محدوده معامله شده است، ممکن است شکستن این سطوح قیمتی را دشوارتر کند. اخبار فدرال رزرو هفته آینده همچنان در کانون توجه قرار دارد و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز سه‌شنبه در کمیته بانکی سنا و سپس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان در روز چهارشنبه سخنرانی خواهد داشت. صحبت‌های او به خصوص پس از انتشار نرخ اشتغال در آمریکا می‌تواند دورنمای واضح‌تری از سیاست‌های آتی فدرال رزرو مشخص کند. تحلیلگران عقیده‌ دارند که بازار طلا در هفته جاری کار خود را با چراغ سبز معامله‌گران وال‌استریت آغاز خواهد کرد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید