اولین حراج پاییزی شمش طلا

دنیای‌اقتصاد : پنجاه‌ودومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران روز یکشنبه اول مهر ماه برگزار می‌شود. به گفته سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، با فروش ۱۶۸کیلوگرم شمش طلا در حراج پنجاه‌ویکم این مرکز، حجم شمش‌های خریداریشده تا کنون از مرز ۱۰تن عبور کرد و بر این اساس بیش از ۴۴هزار میلیارد تومان از سرمایه به چرخه اقتصاد کشور بازگشت. به گزارش «ایسنا» اصغر بالسینی به برگزاری جلسه۵۱ حراج شمش طلا اشاره کرد و گفت: روز سه‌شنبه (۲۷شهریورماه) پنجاه‌ویکمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شد و از تعداد ۱۶۸قطعه (کیلوگرم) شمش طلا استاندارد عرضه‌شده در این حراج، همه ۱۶۸قطعه شمش طلا با عیار ۹۹۵ در هزار و میانگین قیمت ۴میلیارد و ۹۰۶میلیون تومان به ازای هر قطعه شمش، از سوی متقاضیان، معامله و خریداری شد.

بازگشت ۴۴همت به اقتصاد

او افزود: تاکنون در مجموع ۵۱جلسه حراج شمش طلای برگزارشده در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ۱۰هزار و ۶کیلوگرم (۱۰ تن) شمش طلا حاصل از رفع تعهد ارزی صادرکنندگان عرضه شده و براساس آن ۴۴.۴هزار میلیارد تومان (۴۴.۴همت) سرمایه به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است.

یکم مهرماه؛ اولین حراج شمش طلا در پاییز۱۴۰۳

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه خاطرنشان کرد: جلسه بعدی (پنجاه‌ودوم) حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران در روز یکشنبه، اول مهر ماه برگزار می‌شود و با توجه به تعطیلی روزهای جمعه و شنبه (۳۰ و ۳۱شهریورماه) متقاضیان تا ساعت۲۴ روز پنج‌شنبه ۲۹شهریورماه فرصت دارند تا با واریز مبلغ ۳۵۰میلیون تومان به‌عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش در این حراج شرکت کنند. به گزارش مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران، متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانند با واریز مبلغ ۳میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به‌عنوان وجه‌الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت۲۴ روز پنج‌شنبه ۲۹ شهریورماه، در پنجاه‌ودومین حراج این مرکز شرکت کنند. این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید