هشدار نماینده سابق کنگره آمریکا نسبت به کاهش شدید ارزش سهام

ران پل نماینده سابق و بانفوذ کنگره آمریکا نسبت به کاهش شدید ارزش سهام در بازارهای مالی این کشور هشدار داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، ران پل نماینده سابق کنگره آمریکا و مقام ارشد شرکت گلدکو در سخنانی تاکید کرد: به احتمال زیاد؛ 50 درصد ارزش سهام در بازارهای مالی آمریکا با کاهش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: به نظر من احتمال افت 50 درصدی قیمت سهام در بازارهای مالی آمریکا وجود دارد.

وی پیش از این تاکید کرده بود که ارزش سهام در بازارهای مالی آمریکا به زودی با کاهش 25 درصدی روبرو می شود.

اگر پیش بینی ران پل درست باشد، شاخص سهام اس اند پی 500 با افت شدیدی روبرو خواهد شد و به 1281 واحد می رسد و شاخص صنعتی داوجونز نیز به کمتر از 11713 واحد خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: زمانی که رشد فزاینده اعتبارات وجود داشته باشد و نرخ بهره نیز به صورت ساختگی پایین نگه داشته شود، آن هم برای یک مدت زمانی نامحدود، همیشه باید انتظار یک کاهش شدید ارزش سهام را داشته باشیم.

ران پل تاکید کرد: از بحران مالی 2008 میلادی تاکنون اعتبارات مالی و بانکی با رشد فزاینده ای روبرو شده است، میزان بدهی های ملی آمریکا به شدت افزایش یافته و نرخ بهره نیز به صورت مصنوعی و ساختگی پایین نگه داشته شده و نرخ بهره فعلی به هیچ وجه منعکس کننده واقعیت های اقتصادی نیست. پیش بینی من این است که ارزش سهام در بازارهای مالی آمریکا به زودی اصلاح خواهد شد و این احتمال هست که ارزش سهام تا 50 درصد کاهش یابد.

وی اظهار داشت: البته کسی به درستی نمی داند زمان دقیق اصلاح قیمت سهام در بازارهای مالی چه زمانی خواهد بود. این تفکری ساده انگارانه خواهد بود که مردم تصور کنند با رشد نقدینگی و پایین نگه داشتن نرخ بهره، به تنهایی بتوان رشد اقتصادی را افزایش داد. سابقه تاریخی در اقتصاد آمریکا نشان می دهد که اجرای این سیاست ها در نهایت منجر به تشکیل حباب در بخش های مختلف به خصوص مسکن و بازار سهام شده و ترکیدن این حباب بسیاری از سرمایه گذاران را با بحران جدی روبرو می کند.

ران پل در پایان ضمن اشاره به تصمیم ترامپ برای اعلام رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا تاکید کرد: به نظر من انتخاب جرومی پاول یا جان تیلور به عنوان رئیس جدید فدرال رزرو چندان فرقی نخواهد داشت و این دو نفر نیز سیاست های قبلی را دنبال خواهند کرد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید