افزایش قیمت طلا موجب پایان دوره درخشان بیت کوین خواهد شد

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، پیتر شیف رئیس موسسه سرمایه گذاری یورو پاسیفیک در سخنانی تاکید کرد: پایان عمر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شاید در دستان طلا باشد.

بر اساس این گزارش در حالی که بسیاری از تحلیلگران اقتصادی نسبت به افزایش قیمت بیت کوین و تاثیر منفی آن بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی هشدار می دهند ولی پیتر شیف بر این باور است که طلا به زودی به دوره درخشان بیت کوین پایان خواهد داد.

وی در ادامه افزود: ترکیدن حباب قیمت بیت کوین طی ماه های آینده موجب خواهد شد تا تقاضا و قیمت جهانی طلا با افزایش روبرو شود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: زمانی که سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین تصمیم بگیرند که دارایی های حقیقی و فیزیکی مثل طلا را خریداری کنند، این مساله موجب نوسانات شدید در بازار ارزهای دیجیتال خواهد شد. به نظر من روی آوردن سرمایه گذاران به سوی بازار طلا موجب منفجر شدن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می شود. این مساله شگفت انگیز نخواهد بود اگر قیمت بیت کوین تنها در یک روز با افت 80 تا 90 درصدی روبرو شود.

این در شرایطی است که نوسانات قیمت طلا در 60 روز گذشته به پایین ترین سطح خود از سال 2001 میلادی رسیده و می توان با اطمینان بالایی گفت که بازار طلا به یک دوره ثبات رسیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: سرمایه گذاران بین المللی به تدریج با ریسک ها و خطراتی که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، آشنا خواهند شد و این مساله در نهایت به ضرر قیمت بیت کوین تمام می شود. به نظر من تقاضای طلا با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

از سوی دیگر کاهش شاخص سهام در بازارهای مالی جهان می تواند تاثیر زیادی بر قیمت و تقاضای جهانی طلا و سایر فلزات گرانبها داشته باشد.

به نظر می رسد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال یک سرمایه گذاری مطمئن به شمار نمی رود. در واقع بیت کوین یک مکانیسم سرمایه گذاری نیست. بیت کوین یک سرمایه فیزیکی نیست، بنابر این در صورت قطع اینترنت همه قدرت و اعتبارش را از دست خواهد داد.

ولی در مقابل، طلا در طول تاریخ یک سرمایه گذاری مطمئن برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر ریسک های اقتصادی و سیاسی بوده است. طلا همواره یک ارزش نمادین داشته است. طلا یک دارایی فیزیکی است و می توان از آن در ساخت جواهرات و سایر محصولات استفاده کرد.


این خبر را به اشتراک بذارید!

نظرات


برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید